مدیرکل سابق فرودگاه امام:

گزارش تاخیر پروازها به سازمان هواپیمایی کشور/ مشکل از طرف شرکت‌های هواپیمایی است

دهقان گفت: تمامی تاخیرات شرکت‌های هواپیمایی ثبت و به سازمان هواپیمایی کشور اعلام می‌شود.

دهقان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عوامل تغییر و تاخیر پروازها بسیار زیاد است که برخی از آنها قابل کنترل و برخی دیگر غیر قابل کنترل است.

وی در ادامه افزود: عواملی مانند شرایط جوی در فرودگاه های مقصد و مبدا که به ایمنی پرواز صدمه وارد کند، پرواز غیرممکن می‌شود.

مدیرکل سابق فرودگاه امام با اشاره به اینکه عواملی از جمله مسائل فنی و تجار شرکت ها تحت کنترل شرکت های هواپییمایی است، گفت: در برخی از موارد تمامی مراحل ایمنی، ترمینالی و فرودگاهی به موقع انجام شده امام هنگام  استارت زدن خلبان با نقص فنی روبرو می‌شود که تا زمان برطرف شدن این نقص به دلیل حفظ جان مسافران امکان پرواز وجود ندارد.

دهقان در ادامه افزود: در برخی از موارد زمان برطرف شدن نقص فنی شرکت های هواپیمایی بین 15 دقیقه تا 3 ساعت به طول می انجامد که در برخی موارد با جایگزینی هواپیمایی دیگر برطرف می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از شرکت های هواپیمایی بلیط اضافه بر ظرفیت فروخته اند که باعث شده برخی از مسافران جای بمانند که این شرکت ها باید به نحو مطلوب مسافران را با گرفتن هتل و برگرندان مسافر از فرودگاه اقدام کنند.

مدیرکل سابق فرودگاه امام با اشاره به اینکه برخی از تاخیرات از ناحیه فرودگاه صورت می گیرد، افزود: تاخیرات از ناحیه فرودگاه امام قابل لمس نیست و کلیه سیستم های ما از جمله برج مراقبت و باند و ترمینال ما کار می کنند ولی مشکل از جانب یک شرکت هواپیمایی است.

وی در ادامه افزود: در برخی از ترمینال ها ما شاهد هستیم که یک شرکت هواپیمایی با تاخیر مواجه شده اما 10 پرواز دیگر از دیگر شرکت های هواپیمایی انجام می شود.

دهقان در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی این تاخیرات شرکت های هواپیمایی ثبت و به سازمان هواپیمایی کشور اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار