بردلی منینگ در ادامه افشاگری‌های خود علیه دولت آمریکا، دولت این کشور را همواره در حال بازنمایی وقایع برای مردم دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بردلی منینگ، عضو سابق ارتش آمریکا که به جرم افشای اسناد محرمانه دولت این کشور در ویکیلیکس در زندان به سر می‌برد، خطاب به مردم گفت که دولت آمریکا از آغاز به آنها درباره عراق دورغ گفته‌ است.

منینگ هم‌اکنون در حال سپری کردن دوره 35 ساله زندان خود به جرم افشای بیش از 700 هزار مدرک محرمانه دولت آمریکا در بزرگ‌ترین افشاگری انجام شده در تاریخ این کشور است.

منینگ طی مقاله‌ای که روز گذشته در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، تصریح کرد، "اگرچه اقدامات من مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه، کاری غیرقانونی بود، اما مسائلی که مرا به چنین کاری ترغیب کرد هنوز برایم حل نشده‌اند."

او در ادامه این مقاله نوشته است، "با آغاز دوباره ناآرامی‌ها در عراق و مداخله مجدد آمریکا، سوال‌های زیادی دوباره ذهنم را درگیر کرده‌اند. مثلا در دوره طولانی حضور نیروهای آمریکایی در عراق، چگونه دولت، رسانه‌ها را مبنی بر پوشش اتفاقات و آمار قربانیان این جنگ کنترل می‌کرد؟"

منینگ در ادامه افزود، "زمانی که آمریکا ادعا می‌کرد ثبات و امنیت را به عراق هدیه داده است، به خوبی می‌دانست که حقیقت بسیار پیچیده‌تر از این‌ها است. محدودیت های کنونی در زمینه آزادی مطبوعات و پنهان کاری‌های بیش از حد دولت، درک وقایع جنگ‌هایی که ما حمایتشان کرده‌ایم را برای مردم آمریکا غیرممکن کرده است."

منینگ پس از افشاگری‌های گسترده علیه دولت آمریکا، به 35 سال حبس محکوم شد و هم‌اکنون در زندان کانزاس به سر می‌برد.


انتهای پیام/
برچسب ها: منینگ ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار