تیرانداز ملی‌پوش کشورمان گفت: کسب مدال مسابقات جهانی را از سطح خودم بالاتر می‌دیدم ولی به هدفم که راه‌یابی به مرحله‌ نهایی مسابقات جهانی بوده رسیدم.

حسین باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات جهانی ( World cup) اکثر قدرت‌های تیراندازی جهان حضور داشتند و به نظر کارشناسان، این دوره مسابقات از بزرگترین دوره‌های برگزار شده تا به امروز بود.

دارنده عنوان چهارم مسابقات قهرمانی جهانی آلمان گفت: در این مسابقه به هدفم رسیدم. تجربه حضور در فینال مسابقات آسیایی را داشتم و قبل از حضور در سطح جهانی برنامه‌ریزی کرده بودم تا جزو فینالیست‌های جهان شوم و همین طورهم شد و موفق شدم جزو 8 نفر مرحله‌ نهایی مسابقات جهانی باشم.

وی افزود: به دست آوردن مدال جهانی جزو اهداف من نبود و دراین دوره برنامه‌ای برای کسب مدال نداشتم و از سطح خودم بالاتر می‌دیدم و فاصله‌ چندانی هم برای به دست آوردن مدال نداشتم.

باقری در خصوص مشکلات رشته تیراندازی بیان کرد: همیشه مشکلاتی از جمله کمبود فشنگ و مشکلات مالی در این رشته وجود دارد. با این حال می‌توان گفت فدراسیون کار بزرگی کرد که توانست تیم را به مسابقات جهانی اعزام کند.

وی تصریح کرد: در بخش تفنگ بادی تمرینات و اردو به طور مداوم پا برجاست ولی در بخش خفیف به دلیل نبود فشنگ با مشکل روبرو هستیم و بدون فشنگ تمرین می‌کنیم که در اصطلاح تمرین خشک گفته می‌شود.

تیرانداز ملی‌پوش کشورمان ادامه داد: انجام تمرینات خشک پیشرفتی در مهارت ما ایجاد نمی‌کند و تنها کمک می‌کند تا مهارتمان را فراموش نکنیم و ضعیف نشویم. نمره تفنگ خفیف ایران در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان آلمان همان نمره‌ای است که در مسابقات آسیایی تهران به دست آوردیم. یعنی پیشرفت نداشتیم ولی افت هم نکردیم.

باقری اذعان داشت: اواسط شهریور مسابقات قهرمانی جهانی اسپانیا را پیش رو داریم که  4 نفر برتر سهیمه المپیک را کسب می‌کنند. این مسابقه برای ما اهمیت بسیاری دارد و به منظور کسب آمادگی بیشتر کادر فنی تیم اردوهایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

تیر‌انداز ملی‌پوش کشورمان گفت: قرار بود که در مسابقات چین شرکت کنیم، ولی با صلاحدید مربیان و کادر فنی برای اینکه با شرایط و محیط سالن مسابقات اسپانیا آشنا شویم در مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا که تیرماه برگزار می شود شرکت می‌کنیم. بعد از آن به مدت 20 روز در آلمان اردو خواهیم زد.

وی در پایان گفت: بلافاصله بعد از پایان مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، مسابقات آسیایی اینچئون در پیش است که حتی فرصت بازگشت به ایران رانداریم و احتمالاً از اسپانیا به اینچئون اعزام می شویم.

انتهای پیام/





برچسب ها: موفق ، مشکلات ، تفنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار