مدیرجهادکشاورزی شهرستان نیر از واگذاری 27هزار و 910مترمربع از اراضی ملی برای اجرای طرح های کشاورزی در شهرستان نیر خبر داد و گفت: سایت الگویی محصول سیب زمینی در زمینی به مساحت 65هکتاردر روستای بوسجین از توابع بخش کورائیم اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فولادی به کانال های خاکی و راههای بین مزارع شهرستان هم اشاره کرد و گفت: در شهرستان نیر 600کیلومتر کانال خاکی و 700کیلومتر زمین بین مزارع در شهرستان نیر وجود دارد که تاکنون بدست کشاورزان منطقه بیش از 30کیلومتر از کانال های خاکی لایروبی شده است وزمین های بین مزارع نیز نیاز به تسطیع دارد.

وی از جذب 140فقره تراکتور سبک و نیمه سنگین وادوات کشاورزی و کمباین خبرداد و گفت: این تجهیزات با اعتبار 25میلیارد ریال جذب شهرستان و تحویل کشاورزان منطقه شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نیر در ادامه به اعطای تسهیلات دامداری کوچک روستایی هم اشاره کرد و گفت: 50واحد دامداری با ظرفیت 3هزار و 54راس پروار بندی بره گوشتی و گاو شیری با اعتبار 2 میلیارد و 100میلیون تومان با اشتغال زایی 50نفر در شهرستان نیر راه اندازی شده است.

فولادی به برنامه ی مهم این اداره اشاره کرد و گفت: امسال اصلاح نژاد دام سنگین و سبک و جذب سرمایه گذاران و ساماندهی دام شهر نیر و اصلاح الگوی کشت در شهرستان ازجمله برنامه های مهم این مدیریت میباشدتا شهرستان از کشت تک محصولی خارج شده وبه توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی و سلامت غذایی دست یابیم .

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، واگذاری ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.