تماشای آبشار زیبای بابامنیر در دل کوه، شکوه و عظمت غیرقابل توصیفی را نمایان می‌سازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ آبشارفصلی بابامنیر واقع در جنوب روستایی به همین نام در بخش ماهور میلاتی یکی از بخشهای شهرستان ممسنی واقع است.

 این آبشار تا روستای بابامنیر ۹ کیلومتر فاصله دارد و در کوه بزان از فراز دیواره ای عمودی به پایین می‌ریزد.

 در بخش ماهور ممسنی، با ورود به شهر بابامنیر از سمت نورآباد، پس از خروج از شهر، سمت چپ جاده اصلی، آبشار ماهور ممسنی جاده ای فرعی خاکی وجود دارد که با طی ۵ دقیقه مسیر  به طبیعت زیبا و بکری وارد می‌شوید.



از همان بدو ورود به جاده خاکی اگر چشمان تیزبینی داشته باشید تماشای آبشار زیبایی در دل کوه شما را حیرت زده خواهد کرد.

آبشاری که در نتیجه بارش های آسمانی همراه با درختان بسیار زیبا و سرسبز اطراف خود شکوه و عظمت غیر قابل توصیفی را نمایان می سازد.

از آنجایی که این آبشار فصلی است و بعد از بارندگی ها خصوصا در فصل زمستان و اوایل بهار سرازیر می شود، بهترین زمان برای تماشای آبشار، حداکثر ۳ روز پس از هر بارندگی خواهد بود.

در پایین آبشار یک حوضچه طبیعی ایجاد شده که در نتیجه آب های جاری شده از کوه،تا چندین روز آب را به سمت دره های پایین تر جاری می سازد.



مشاهده پرواز کبوتران و پرندگان بر بالای آبشار اوج لذت را به همراه دارداز لحاظ زمین شناسی در ناحیه ی چین خوردگی های زاگرس قرار گرفته و مربوط به دوران سوم زمین شناسی است.

 مرتفع ترین قله این بخش درا به ارتفاع ۱۷۰۶ متر از سطح آب های آزاد است که حد فاصل مرز دو دهستان ماهور و میشان می باشد و پست ترین نقطه بخش با حدود ۱۶۰ متر ارتفاع از سطح آب های آزاد در شرق بخش ماهور و در مسیر ارتباطی به طرف بندر گناوه در خط مرزی دو استان فارس و بوشهر قرار دارد.

 متوسط درجه حرارت سالیانه ۲۵/۱۹ درجه سانتی گراد و حد اکثر مطلق درجه ی حرارت ۴۷ درجه سانتی گراد و حداقل آن ۵/۳- درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهار ، گردشگری ، طبیعت ، آبشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۳:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
باسلام
ممنون از معرفی آبشار زیبای شهر بابامنیر ولی در مورد فاصله آبشار تا بابامنیر حدود یک کیلومتر می باشد نه 9 کیلومتر
ممنونم
آخرین اخبار