مصباحی‌مقدم در دیدار"غوینی" مطرح کرد

ضرورت حضور پررنگ‌تر کشورهای اسلامی در حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر گفت: کشورهای اسلامی باید با توسعه همکاری‌ها نسبت به حل معضلات فراروی جهان اسلام اقدام نمایند و در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در دیدار "فیلالی غوینی" رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی میان دو ملت، گفت: اشتراکات و پیوندهای عمیق دینی میان مردم دو کشور و سابقه استقلال‌خواهی و مبارزه علیه استعمار در ایران و الجزایر بستر مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین را فراهم کرده است.
 
وی افزود: تشکیل گروه دوستی در مجالس دو کشور می‌تواند به توسعه و اقدامات دوستانه میان دو ملت کمک کند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در ادامه با تأکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان صنعتی و مهندسی در کشورمان، ادامه داد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، انرژی و خدمات فنی و مهندسی، فرصت‌های فراوانی برای توسعه مراودات اقتصادی دو کشور فراهم آورده است.
 
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: کشورهای اسلامی باید با توسعه همکاری‌ها نسبت به حل معضلات فراروی جهان اسلام اقدام نمایند و در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.
 
وی در پایان از حمایت دولت و ملت الجزایر از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی تشکر کرد.
 
همچنین در ادامه این دیدار "فیلالی غوینی" رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر تقویت و تحکیم ارتباطات میان دو کشور تأکید کرد و گفت: همواره روابطی دوستانه میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور وجود داشته که بایستی با توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی زمینه آشنایی هر چه بیشتر دو ملت با یکدیگر را فراهم کرد.
 
وی در ادامه تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران را ظالمانه دانست و افزود: مقاومت مردم ایران در برابر زورگویی‌های کشورهای قدرتمند توانست آثار تحریم‌ها را از بین ببرد و دولت الجزایر در مجامع بین‌المللی همواره رأی منفی علیه این تحریم‌ها داده است.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران در پایان بر فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های انرژی، کشاورزی و پزشکی در الجزایر تأکید کرد و از سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در الجزایر استقبال کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار