استان چهارمحال و بختیاری مرکز پایلوت جهت اجرای طرح آموزش در مراکز ارتقاء مهارت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان فنی و حرفه ای کشور در شهرکرد گفت: مراکز آموزش در مهارت استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مراکز پایلوت اجرای طرح آموزش در مراکز ارتقاء مهارت کشور انتخاب شدند.
سعید زمانی در آیین امضا تفاهم نامه اجرای آموزش در مراکز ارتقاء مهارت در شرکت شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری افزود: مراکز ارتقاء مهارت به آموزش فنی و حرفه ای ارتقاء مهارت و بازآموزی فعالان بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی می پردازد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد این مراکز از سال 87 آغاز شده، افزود: تاکنون 36مرکز ارتقاء مهارت در کشور فعال شده که از این تعداد دو مرکز در شهرکرد و بروجن قرار دارد.
زمانی اظهار داشت: فعالیت این مراکز با همکاری شرکت شهرک های صنعتی در استان ها صورت گرفته و هم اکنون تفاهم نامه اجرای دوره های آموزشی در این مراکز در حال انعقاد است که به صورت پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
وی به فعالیت 142مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی که خاص صنایع و بخش های اقتصادی و اتحادیه های صنعتی کشور است اشاره کرد و گفت: آمادگی صدور مجوز مراکز آموزشی برای بنگاه های اقتصادی و اتحادیه های مجامع امور صنعتی وجود دارد.
در جهت افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت و معدن استان چهارمحال و بختیاری، سه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری بسته شد که در زمینه آموزش در بخش های فرش، معدن و اصناف است.
مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان فنی و حرفه ای کشور به قابلیت استان چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید فرش اشاره کرد و گفت:  با یک هم افزایی بین سازمان فنی و حرفه ای و مرکز فرش این استان دوره های آموزشی در زمینه های ارتقاء مهارت شاغلان، بازاریابی فرش، طراحی و برند سازی و فروش برگزار می شود.
زمانی از اجرای دوره های آموزشی برای اصناف در بخشهای مختلف در استان چهارمحال و بختیاری نیز خبر داد و افزود: بحث آموزش در بخش معدن مغفول مانده و از ماه آینده آموزش بهداشت، ایمنی در معادن کشور برای شاغلان بنگاه ها و کارگاه های صنعتی اجرا می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه  هم اکنون 70درصد شاغلان استان در بخش اصناف مشغول به فعالیت هستند، گفت: با امضای تفاهم نامه های آموزشی بر اساس نیازسنجی منطقه ای و شهرستانی دوره های مختلف برای اصناف برگزار می شود.
نعیم امامی افزود: ارائه دوره های آموزشی در زمینه بالا بردن کیفیت، خدمت رسانی و برند سازی تولیدات استان چهارمحال و بختیاری موثر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.