مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تبلیغات محیطی تا آنجا که برای شهروندان مخاطره آمیز نباشد انجام می پذیرد، گفت: آموزش شهروندی محور تبلیغات سازمان زیباسازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به این موضوع گفت: یکی از اولویت های جدی که سازمان زیباسازی در صدر برنامه های خود قرار داده ساماندهی تبلیغات محیطی است و اینکه این تبلیغات باید دارای چه ویژگی ها و مشخصاتی باشد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تبلیغات محیطی باید دارای اندازه و فونت مشخص باشد و یا اینکه در محل های مناسبی جانمایی شود. این برنامه ای است که سازمان زیبا سازی به جد پیگیر آن است. همانگونه که در نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین افزود: درخصوص تبلیغات بزرگراهی باید بگویم که اولویت اول سازمان زیبا سازی امنیت شهروندان است. بدین معنی که اگر تبلیغات ما موجبات تهدید امنیت شهروندان از طریق عدم تمرکز حواس به وجود بیاورد، قطعا آن تبلیغات را جمع آوری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: هدف و برنامه ما ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی است اما باید در نظر داشت که این اقدام همه جانبه در اندک زمان ممکن نیست .
کامیاب همچنین با اشاره به موضوع بودن یا نبودن تبلیغات بزرگراهی گفت: ببینید توجه سیما و منظر شهر و یا انتقال مفاهیم و نیز آموزش شهروندی از جمله مواردی است که در تبلیغات محیطی به آن توجه می شود. بنابراین نمی توان منکر لزوم بودن آن شد اما ما با ساماندهی این تبلیغات و جانمایی مناسب بر جسب استاندارد ها موافق هستیم و همانطور که اشاره شد امنیت شهروندان برای ما از هر چیز با اهمیت تر است.

کامیاب همچنین اظهار کرد: با یک گذر ساده در شهر متوجه می شوید تبلیغات گسترده ای در رابطه با آموزش شهروندی ، مسائل دینی و یا توجه به موضوعات فرهنگی صورت گرفته است. آموزش شهروندی از جمله مواردی است که ما در به کار بردن فضاهای تبلیغاتی به آن توجه ویژه داریم.

وی در پایان با اشاره به ساماندهی میدان انقلاب خاطر نشان کرد: میادین در سازه شهری دارای چند وجه هستند که یک وجه آن نمود فرهنگی و اجتماعی است. بنابراین اگر قرار است مداخله ای در میادین از سوی سازمان هایی از قبیل زیبا سازی انجام شود، باید مطالعه و طراحی در خصوص وجوه آن میدان انجام شود که این مداخله پس از بررسی در کمیسیون های مربوطه در شورا و ابلاغ به سازمان انجام پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد میدان انقلاب باید بگویم گام ابتدایی ما آرام سازی و پیرایش جداره میدان است، چرا که در حال حاضر این میدان از اغتشاش بصری بسیار زیادی رنج می برد. هم اکنون ساماندهی پیاده راه ها و نیز آرام سازی فضای کسب و کار در حال انجام است تا المان میانی میدان از وضع کنونی خارج شود.

برچسب ها: تبلیغات ، محیط ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار