کنگره آمریکا این هفته قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر و در خصوص عراق نیز گزینه هایی را بررسی می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه المانیتور، در خصوص ایران  قرار است کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در امور خاورمیانه و شمال آفریقا قطعنامه ای غیرالزام‌آور در روز نوزدهم ژوئن در خصوص دفاع از فرقه ضاله بهائیت و ادعای نقض حقوق بشر صادر کند. در قطعنامه ای دیگر از ایران خواسته می شود  به پیدا شدن رابرت لوینسون  مامور سابق اف بی آی عمل کند.

المانیتور دریافته است که سناتور مارک کرک و سناتور مارکو روبیو روی یک لایحه حقوق بشر ایران کار می کنند که تا چند روز دیگر منتشر می شود.اد رویسی و الیوت انجل دو نماینده دیگر کنگره نیز نامه ای به اوباما نوشته و در آن هشدار داده اند که کنگره شاید مجبور شود هر گونه معامله با ایران را لغو کند.

بحران عراق نیز این هفته در دستور کار جلسات محرمانه کنگره آمریکا قرار می گیرد و نمایندگان در بررسی گزینه های کمک به بغداد  به دولت اوباما ملحق می شوند.

اوباما سیزدهم ژوئن قول داد  در تصمیم گیری هایش درباره مسئله عر اق با کنگره مشورت کند. نمایندگان گزینه نیروی زمینی را رد کرده اند اما بسیاری از آنها موافق حملات هوایی، افزایش فروش تسلیحاتی و دیگر انواع کمک هستند.

سناتور باب کورکر جمهوریخواه ارشد کمیته روابط خارجی سنا از رئیس جمهور خواست فوراً برای پاسخ به پیشروی های سریع شبه نظامیان وابسته به القاعده در عراق مجوز کنگره را کسب کند.

پیشروی  گروه داعش در عراق باعث شده است بحث های حزبی در کنگره تشدید شود.دموکرات ها دولت بوش را بخاطر جنگ 2003 مقصر می دانند و جمهوریخواهان می گویند که اوباما کوتاهی کرده است.اما هر دو حزب با رئیس جمهور موافقند که آمریکا نباید به عراق بازگردد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار