افراد مسلح در سوریه با خریداری گاز سمی سارین و خمپاره از بلغارستان و انتقال آن از طریق ترکیه به خاک سوریه، اقدام به توزیع آن در اطراف دمشق کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین ، افراد مسلح در سوریه با خریداری گاز سمی سارین و خمپاره از بلغارستان و انتقال آن از طریق ترکیه به خاک سوریه ، اقدام به توزیع آن در اطراف دمشق کرده اند.

 ارتش سوریه موفق شده است تپه راهبری تلة النسر را در حومه لاذقیه در نزدیک الکسب و برج سریتل در جنوب نبعین تحت کنترل خود در آورد. ارتش سوریه همچنین روستا سمرا را در ریف لاذقیه محاصره کرده است و تعداد بسیاری از افراد مسلح را در این منطقه به هلاکت رسانده است.

این شبکه با نمایش تصاویری از پیشروی ارتش سوریه به سمت الکسب گفت افراد مسلح نیز اطراف منطقه تل الجموع را در حومه درعا تصرف کرده اند. آن‌ها تصاویری از ورودشان به یک موضع سابق ارتش سوریه منتشر کرده اند. یک منبع وابسته به ارتش سوریه گفته است نیروهای ارتش نتوانسته اند در برابر یک گروه مسلح در اطراف درعا مقاومت کنند.

در درگیری های مسلحانه منطقه جوبر در شرق دمشق میان افراد مسلح و افراد ارتش سوریه نیروهای ارتش موفق به مقاومت شده اند و افراد مسلح تصاویری از انفجار یک ساختمان در نزدیک میدان العباسیین منتشر کرده اند. از سوی دیگر یگان هایی از نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه با اتکا به گزارش‌های اطلاعاتی مقر یازده تن از سرکردگان جبهة النصرة را حین برگزاری جلسه‌ای در یک مزرعه در ریف دمشق گلوله باران کردند. این افراد مشغول طرح ریزی حمله ای علیه مراکز امنیتی و دولتی بودند. 

در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که این گروه‌های مسلح موفق به خریداری مقادیری گاز سارین و خمپاره از بلغارستان شده اند. این گازها و مهمات از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده و در مناطق مختلف اطراف دمشق توزیع شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، گاز ، سمی ، سارین ، ترکیه ، وارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار