مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: در باغ وحش و سیرک باید حیوانات ذبح شده و بعد به عنوان خوراک به شیر‌ها داده شود بنابراین اگر غیر از این امر باشد موضوع پیگیری می‌شود که البته از هم‌اکنون بررسی‌ها آغاز شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط زیست استان فارس در واکنش به پرسشی مبنی بر این‌که فیلمی منتشر شده است که در سیرک باغ وحش شیراز حیوانات زنده از جمله الاغ را به شیر‌ها می‌دهند، اظهار داشت: در باغ وحش باید حیوانات ذبح شده و بعد به عنوان خوراک به شیر‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه باغ‌ وحش شیراز خصوصی است و اداره کل محیط‌ زیست شیراز بر باغ‌وحش و سیرک آن نظارت دارد، ادامه داد: از نظر ما باغ وحش شیراز استاندارد نیست و ما آنها را قبول نداریم چرا که اگر قبول داشتیم از آنها به مراجع قضایی شکایت نمی‌کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: طی گزارش‌ها و بازرسی‌های اداره‌کل محیط زیست استان فارس، موضوعی که مطرح می‌کنید به دست نیامده است و اگر به این شکل باشد ما برخورد قاطع خواهیم کرد.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه شیر‌ها گوشتخوار هستند، بیان کرد: گاهی اوقات در باغ وحش و سیرک شیراز خرگوش را زنده جلوی شیر‌ها می‌گذارند تا خودشان آنها را شکار کنند ولی در خصوص سگ و الاغ و حیوانات با جسته بزرگ به این شکل نیست.

* جلوگیری از ورود و خروج حیوانات غیرقانونی در باغ‌وحش شیراز

وی ادامه داد: در خصوص کمبود فضای زیستی و استاندارد‌ نبودن باغ‌وحش شیراز به مراجع قضایی شکایت کردیم و این امر در حال رسیدگی است و درست است کمی رسیدگی طولانی شده است ولی به دلیل این است که مدارک و مستندات از سوی آنها ارائه نشده است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: ما امروز ورود خواهیم کرد و اگر این فیلم درست باشد به طور قطع با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و به دنبال صحت و سقم این امر خواهیم رفت و از هم‌اکنون پیگیری می‌کنیم.

ابراهیمی کارنامی افزود: طی 50 سال حیوانات باغ‌وحش شیراز شناسنامه نداشت ولی این امر طی 3 سال رفع شده است و در این زمینه اقداماتی انجام دادیم؛ ما توانستیم از ورود و خروج حیوانات غیرقانونی به باغ وحش خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه از امروز این موضوع که در باغ وحش شیراز حیوانات زنده از جمله الاغ را به عنوان غذا به شیر‌ها می‌دهند و آن‌ها را ذبح نمی‌کنند مورد بررسی ما قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد چراکه این امر نباید رخ دهد در واقع از هم‌اکنون برررسی خوراک شیر‌ها در دستور کار محیط زیست استان فارس قرار گرفت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: پرونده ، زنده خواری ، سیرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.