معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: کل تولیدات استان اردبیل 2 میلیارد دلار است و در این استان به اندازه سهم جمعیتی تولید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی دیروز در سمینار مدیریت مصرف برق ویژه صنایع در سالن اجتماعات شرکت برق اردبیل اظهار داشت: منطقی کردن مصرف برق راه حل عملی برای کاهش مصرف و معقول‌سازی این حوزه است که امیدواریم نتیجه این همایش به چنین رویکردی بینجامد.

وی با تبریک 24 خرداد سالگرد روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت در یک سال گذشته سعی کرده در جنبه‌های کیفی و کمی تحولاتی را در جامعه ایجاد کند که از جنبه کیفی در صدد اصلاح فضای کسب و کار و فراهم کردن بستر برای امیدواری به حرکت‌های تحولی آینده بوده تا کشور ما جایگاه خود را در عرصه جهانی و بین‌المللی پیدا کند.

بهشتی ضرورت تعامل با دنیا به شکل سازنده و مؤثر را در رسیدن به رشد و بالندگی برنامه چشم‌انداز توسعه نظام بیان کرد و ادامه داد: از روز آغاز به کار دولت مذاکرات و رایزنی‌های خارجی به ویژه با گروه 1+5 آغاز شده که بخشی از آثار آن مشهود است و با به ثمر نشستن نتایج آن این آثار ملموس‌تر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه افزود:‌ در گذشته ارتباط ما با کشورهای اروپایی به ویژه وارد کردن تکنولوژی‌های جدید ضعیف بوده به طوریکه ما در برخی از حوزه‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته و دستیابی به آن عقب ماندیم و نتوانستیم جایگاه خوبی را در سطح تعاملات و روابط بین‌المللی پیدا کنیم.

بهشتی بیان کرد:‌ ایران با داشتن 9 درصد نفت دنیا و یک ششم گاز شناخته شده جهان و معادن غنی از یک ظرفیت بسیار ممتاز برخوردار است و در مقابل این نعمات وظیفه ما بیکار نشستن و استراحت کردن نیست بلکه بهره‌برداری مناسب از این نعمات است تا آن را به نقمت تبدیل نکنیم.

وی موقعیت جغرافیایی کشورمان را بی‌نظیر خواند و یادآور شد: واقع شدن ایران در منطقه خاورمیانه که 70 درصد منابع نفت و گاز را دارد و اتصال از شمال به دریای خزر و از جنوب به اقیانوس هند موقعیتی ممتاز است که تاکنون نتوانستیم از این شرایط و موقعیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، کل ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.