مدير کل کميته امداد استان لرستان گفت: در حال حاضر بيش از 19 هزار نفر از حاميان سرپرستي ايتام استان لرستان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ ولي اله منتظري گفت: طرح هاي «اکرام ايتام» و «محسنين»، از جمله طرحهايي هستند که کميته امداد امام خميني (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمي در رسيدگي به نيازمندان اجرا ميکند طرح «اکرام ايتام» مختص کودکاني است که پدر خود را از دست داده اند و طرح «محسنين» مربوط به کودکاني است که يا پدر و مادر آن ها از يک ديگر جدا شده اند و تحت سرپرستي مادرشان هستند و يا آنکه پدرشان در قيد حيات است اما به دليل بيماري، قادر به تامين معاش خانواده نيست.
مدير کل کميته امداد استان لرستان اظهار داشت: در هر کدام از اين طرحها، فرد خيّر مي تواند حامي تعدادي از اين کودکان شود و به طور ميانگين ماهانه 200هزار ريال به حساب هر يک از کودکان تحت حمايت خود واريز کند و پس از 3 ماه پرداخت متوالي مي تواند با هماهنگي کميته امداد کودک تحت حمايت خود را ملاقات کند.
منتظري با بيان اينکه تشخيص نيازمند بودن اين خانواده¬ها توسط کارشناسان کميته امداد انجام مي شود، افزود: در حال حاضر تعداد 19 هزار و 31 حامي سرپرستي 8 هزار و 400 نفر از ايتام اين استان را بر عهده دارند.
وي با اشاره به اينکه به طور متوسط هر يتيم در استان لرستان از حمايت 3 حامي برخوردار است، تصريح کرد: طي 2 ماهه گذشته از سال جاري بالغ بر 8 ميليارد و 590 ميليون ريال از طريق اجراي طرح اکرام ايتام جمع آوري شده است که از اين مبلغ 6 ميليارو و 721 ميليون ريال آن به صورت نقد و مبلغ 1 ميليارد و 869 ميليون ريال از آن به صورت غير نقدي بوده است.
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: حامی ، ایتام ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.