مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: نهادهای حمایتی به تنهایی نمی‌توانند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند، بنابراین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسئولین تدابیر ویژه‌ای به منظور اختصاص یک نهاد متولی با اعتبارات و بودجه مشخص برای خانواده‌های نیازمند زندانی در نظر بگیرند.

"رحیم مطهرنژاد" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم ارائه تمهیدات ویژه به خانواده زندانیان اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده زندانیان هیچگونه جرمی مرتکب نشده و به واسطه جرم سرپرست خانواده درگیر و گرفتار شده‌اند، بنابراین این خانواده‌ها باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 185 NJO   و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در کشور وجود دارد، که این انجمن‌ها مسئولیت رسیدگی به خانواده‌های زندانیان را بر عهده دارند اما از بودجه و اعتبارات کافی برخوردار نیستند.

مطهرنژاد افزود: هر ساله در ماه مبارک رمضان سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از خانواده زندانیان برنامه‌های ویژه‌ای برای زندانیان در نظر می‌گیرند، تا با بسترسازی مناسب و اتخاذ رویکرد مذهبی و معنوی موجبات تغيير نگرش مجرمان نسبت به زندگی پس از خروج از زندان را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت زندانیان و نهادهای حمایتی به تنهایی نمی‌توانند، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند، تصریح کرد: خانواده زندانیان تنها گروه آسیب‌پذیر اجتماعی هستند که با وجود مشکلاتی که در زمینه امرار معاش ، اشتغال و بهداشت و درمان دارند، هیچگونه نهاد متولی ندارند، بنابراین مسئولین باید تدابیر ویژه‌ای برای اختصاص یک نهاد متولی برای این خانواده‌های نیازمند در نظر بگیرند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد یک نهاد متولی  برای خانواده‌های زندانیان که از اعتبارات و بودجه لازم بهره‌مند باشد موجب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود  و بسیاری از مشکلات خانواده‌های زندانیان نیازمند برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار