انتقال دانش و آخرین دستاوردهای علمی به کشاورزان، باغداران، و فعالان حوزه صادرات و فرآوری پسته از جمله ماموریت های موثر و مهم این انجمن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مسوول انجمن پسته استان سمنان از افتتاح شعبه استانی انجمن پسته ایران در دامغان خبر داد .
منصور عباسیان گفت: این انجمن 24 خردادماه جاری طی آیینی با حضور جلال پور رییس انجمن پسته ایران و با حضور مسوولان استانی در دامغان افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه این انجمن شعبه استان سمنان است که با مرکزیت شهرستان دامغان راه اندازی می شود،افزود: مهمترین فعالیت این انجمن تلاش در حوزه صنعت پسته در بخش های تولید، صادرات و فراوری است که با برپایی دوره های آموزشی، چاپ و نشر مجلات و نشریات تخصصی و برپایی آموزش های تخصصی محقق می شود.
عباسیان از عضویت 30 فعال و باغدار پسته کار استان در این انجمن خبر داد و گفت: عضوگیری در این انجمن آغاز شده و با وجود اینکه این انجمن تا دو روز دیگر افتتاح رسمی می شود اما تا کنون پسته کارانی از شهرستان های دامغان، شاهرود و گرمسار به عضویت آن در آمده اند.
مسوول انجمن پسته استان همچنین گفت: انتقال دانش و آخرین دستاوردهای علمی به کشاورزان، باغداران، و فعالان حوزه صادرات و فرآوری پسته را از جمله ماموریت های موثر و مهم این انجمن در استان است.
وی با بیان اینکه انجمن پسته ایران از سال 82 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده ، اظهار کرد: استان سمنان و خصوصا شهرستان دامغان دارای یکی از مرغوبترین پسته های دنیا است و راه اندازی این انجمن می تواند به توسعه باغات و رشد تولید پسته در استان کمک شایانی کند./ش/ن
برچسب ها: انجمن ، پسته ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.