معاون اول رئیس‌جمهور با تاكید بر گسترش همكاریهای كشورهای در حال توسعه گفت: كشورهای در حال توسعه باید گامهای بلندی برای رشد و توسعه ملت‌های خود بردارند. این كشورها می‌توانند با همكاری و هماهنگی یكدیگر موانع پیش روی توسعه را از میان بردارند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح روزشنبه به وقت محلی دردیدار" اوو مورالس "رئیس‌جمهور بولیوی كه در مجموعه فكسپوكروز برگزار شد، با تبریك برگزاری اجلاس گروه ۷۷ در بولیوی گفت: امیدوارم این اجلاس با موفقیت برگزار شود و مطمئن هستم با درایت و تدابیر شما این اجلاس با دستاوردهای خوبی همراه خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و بولیوی افزود: روابط دو كشور از نظر سیاسی در سطح بسیار عالی است اما به دلیل برخی موانع همچون فاصله طولانی، همكاری‌های دو كشور در بخش اقتصادی محدود بوده است كه امیدوارم با انگیزه و اراده مقامات دو كشور بتوانیم در آینده به رشد خوب و قابل قبولی در زمینه همكاری‌های اقتصادی دست پیدا كنیم.

جهانگیری مواضع انقلابی بولیوی در خصوص فلسطین و ملت مظلوم سوریه را قابل تحسین خواند و اظهارداشت: ما از ابتدا معتقد بودیم كه مسایل سوریه راه حل مسالمت‌آمیز دارد اما متاسفانه برخی كشورهای غربی به این موضوع اعتقاد نداشتند و سبب شدند كه وضعیت سوریه بحرانی شود اما همانها امروز به این نتیجه رسیده‌اند كه مسایل سوریه باید از طریق سیاسی و راه مسالمت آمیز حل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز نگرانی از اقدامات گروههای تروریستی در عراق تصریح كرد: گروههای تروریستی مشكلات زیادی برای مردم عراق ایجاد كرده و مرتكب جنایات فراونی شده‌اند و نه تنها صلح منطقه بلكه صلح جهانی را مورد تهدید قرار داده‌اند.

وی اظهار امیدواری كرد همكاریهای ایران و بولیوی به عنوان روسای جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ بتواند منجر به اهداف بزرگ شود.

جهانگیری با تاكید براینكه جمهوری اسلامی ایران علاقمند است در تمامی زمینه‌ها با بولیوی همكاری های خود را گسترش دهد، افزود:البته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد كه باید راهكارهای رفع این موانع را پیدا كرده و مناسبات فیمابین را افزایش دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام‌های ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به رئیس‌جمهور بولیوی، از آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات خود به بولیوی خبر داد.

** ایران و بولیوی می‌توانند كارهای بزرگی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی انجام دهند

"اوو مورالس" رئیس‌جمهور بولیوی نیز در این دیدار با بیان اینكه ایران و بولیوی در مبارزه با امپریالیسم هم‌سنگر هستند، گفت: همراهی دو كشور می تواند نتایج سازنده‌ای به همراه داشته باشد و تنها كسی كه از این همراهی ناراحت است امپریالیسم جهانی است.

رئیس‌جمهور بولیوی افزود: ایران و بولیوی به عنوان دو كشور انقلابی كه ریاست دو گروه بزرگ را برعهده دارند می‌توانند كارهای بزرگی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی انجام دهند.

وی با قدردانی از همكاریهای جمهوری اسلامی ایران با بولیوی تصریح كرد: حضور ایران در این اجلاس موجب دلگرمی و تقویت روحیه ما خواهد بود و صدای ما را رساتر خواهد كرد.

مورالس گفت : از زمانی كه ایران را شناختم اطمینان پیدا كردم كه می توانیم همكاری سازنده ای با یكدیگر داشته باشیم.

رئیس‌جمهور بولیوی ضمن قدردانی از حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس گروه ۷۷ گفت: این حضور در منطقه آمریكا دارای پیام است و خیلی‌ها حساب كار خود را خواهند كرد.

وی خواستار گسترش روابط و افزایش رفت و آمد مقامات دو كشور شد و اظهار امیدواری كرد در آینده نزدیك شاهد حضور دكتر روحانی در بولیوی باشد و همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت و گوی سازنده‌ای با رئیس‌جمهور ایران داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار