آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه نگرانی خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص اقدام جدایی طلبان طرفدار روسیه به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای ترابری ارتش اوکراین ابراز کرد و گفت این اقدام آتش بس را به مسئله ای بسیار ضروری تبدیل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری رویترز؛ دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد مرکل و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تلفنی با پوتین در پی این رویداد گفتگو کردند.
سقوط این هواپیمای نظامی ارتش اوکراین به کشته شدن 49 نظامی منجر شد.
سخنگوی دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد :« صدراعظم آلمان طی این تماس، نگرانی خود را در خصوص سرنگون شدن یک فروند هواپیمای نظامی در اوکراین که بر اثر آن تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست دادند، ابراز کرد ».
وی افزود :« این رویداد فوریت نیاز به برقراری آتش بس را نشان می دهد ».
کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز در بیانیه ای جداگانه که در پاریس منتشر شد، بر اهمیت آتش بس تاکید کرد.
جدایی طلبان طرفدار روسیه پیشتر یک فروند هواپیمای ترابری ارتش اوکراین را در شرق این کشور سرنگون کردند که این ضربه ای به عملیات نظامی کیف برای غلبه بر شورشیان است.
مرکل همچنین از روسیه خواست مرزهای خود را به طور موثری کنترل کند و مانع از ارسال تسلیحات و جنگجو به اوکراین شود. وی همچنین خواستار آن شد که روسیه بر جدایی طلبان اعمال نفوذ کند تا این که آنها به آتش بسی پایبند باشند.
ده ها نفر از ماه آوریل در پی آغاز خشونت ها در اوکراین کشته شده اند.
وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد روسیه در حمایت از جدایی طلبان در روزهای اخیر تانک ها، تسلیحات سنگین و راکت انداز به اوکراین فرستاده است.
مرکل و اولاند همچنین ابراز امیدواری کردند مذاکرات بین اوکراین و روسیه بر سر قیمت گاز که قرار بود بعدا روز شنبه در کیف برگزار شود، موفقیت آمیز باشد.
این مذاکرات در صورتی که موفقیت آمیز باشد، ممکن است از قطع احتمالی انتقال گاز به اوکراین و ایجاد اختلال در جریان انتقال گاز به اروپا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار