رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند در پی ناپدید شدن سه صهیونیست سران اسراییلی برای عملیات نظامی گسترده در غزه و کرانه باختری آماده می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  پایگاه خبری "نیوز"؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به احتمال به اسارت گرفته شدن سه شهرک نشین برای پاسخ نظامی علیه نهادهای فلسطینی و در راس آن حماس و جهاد اسلامی آماده می‌شود.
 
منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند: اعلام اینکه گروهی وابسته به القاعده مسئولیت ربودن سه شهرک نشین را برعهده گرفته است به منظور گمراه کردن افکار عمومی از عاملان واقعی ربودن آنهاست و بعید نیست که توصیه ربودن شهرک نشینان از غزه صادر شده باشد.
 
این پایگاه خبری صهیونیستی نوشت:جستجو و جمع آوری اطلاعات درباره حادثه ربوده شدن سه شهرک نشینا به بالاترین سطح خود رسیده و سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین هم به کمک اسرائیل آمده‌اند و با کشورهای منطقه دوست هم تبادل اطلاعات در این باره جریان دارد.
 
پایگاه نیوز خبر داد که در جلسه رایزنی بین نتانیاهو با «موشه یعلون»، وزیر جنگ و «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نخست وزیر دستور داده که برای پاسخ نظامی به ربوده شدن اسرای اسرائیلی آماده باشند.
 
نتانیاهو در این نشست، تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول جان سه شهرک نشین دانست.
 
به نوشته این پایگاه خبری، ارتش اسرائیل همه کرانه باختری را به محاصره خود درآورده است و کارشناسان و تحلیلگران امور اسرائیل پیش بینی می‌کنند در صورتی که ربوده شدن شهرک نشینان از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین ثابت شود  اسرائیل عملیات نظامی گسترده ای را در شهرهای کرانه باختری آغاز می‌کند.
 
کارشناسان تاکید کردند سناریو قابل انتظار از سوی اسرائیل مشابه واکنش به ربوده شدن گلعاد شالیت در غزه از سوی گروه‌های فلسطینی (2006 م)خواهد بود و اسرائیل در شهرهای کرانه باختری عملیات نظامی گسترده‌ای به راه خواهد انداخت و اقدام به دستگیری رهبران مقاومت فلسطین و نمایندگان فلسطینی خواهد کرد و احتمالا عملیات نظامی را به نوار غزه هم سوق می‌دهد زیرا بیش تر رهبران سیاسی گروه های مقاومت در غزه مستقر هستند.
 
فرماندهی ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم طی دیروز و امروز نشست هایی را به ریاست نتانیاهو برای مشخص کردن چگونگی عملیات نظامی در کرانه باختری داشته است.
 
«بنی گانتز»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم امروز به مقر فرماندهی منطقه کرانه باختری وابسته به نیروهای اشغالگر رفت و در آنجا ملاقاتی را برای ارزیابی اوضاع با حضور فرماندهان ستاد ارتش داشت و در این دیدارها رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، رئیس حوزه عملیات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی  ارتش  اشغالگر حضور داشتند و نتانیاهو هم با حضور در قرارگاه فرماندهی ارتش اسرائیل در مرکز تل آویو به رایزنی های بیش تر و ارزیابی موضع امنیتی پرداخت.
 
یک منبع نظامی اسرائیل هم به روزنامه «یدیعوت آحارونوت گفت: هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان برقرار است و قضیه سه شهرک نشین ناپدید شده ظرف چند ساعت خاتمه نمی یابد و ممکن است که ما با عملیاتی پیچیده روبرو باشیم به رغم اینکه اقدامات و عملیاتی که برای یافتن آنها انجام می دهیم متوقف نمی شود.
 
پنجشنبه شب گذشته سه شهرک‌نشین در الخلیل در کرانه باختری ناپدید شده‌اند،این سه  مقیم شهرک "غوش عصیون"واقع در جنوب کرانه باختری بودند.
 
رژیم صهیونیستی جستجوی گسترده ای را برای یافتن این سه شهرک نشینان آغاز کرده و به همین دلیل امروز نیروهای صهیونیستی ورودی های شهر الخلیل را مسدود کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار