رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط ایجاد شده سخت برای تولیدکنندگان با تحریم ها، گفت: توان صادراتی سرمایه گذاران مازندران بالا است.

غلام رضا عشریه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان و کشورهای روزهای سختی را سپری می کنند و باید به این فعالان واقعی عرصه اقتصادی کمک کرد.

وی افزود: کمک به فعالان تولیدی و صادراتی استان در واقع تحقق شعار سال مبنی بر عزم ملی و مدیریت جهادی بوده که باید در نهادهای اقتصادی کشور متبلور شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به توسعه بندر امیرآباد در دوران مدیریت جدید، تصریح کرد: توسعه بندر امیرآباد با مدیریت مهندس نعیمی، سبب رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه شده است.

عشریه با بیان اینکه بخش خصوصی قدردان خدمات ارائه شده مسئولان دولتی است، افزود: برای ارتقا شاخص های صادراتی نیز باید نهادهای دولتی با فعالان اقتصادی همکاری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه عمده مشکلات صادرکنندگان در حوزه گمرکی است، گفت: صادرکنندگان استان با ریسک بالایی کالای خود را به کشورهای منطقه صادر می کنند و امیدوارند که گمرکات استان نیز همکاری بیشتری با این فعالان داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه خطر از دست دادن سرمایه برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان به کشورهای هدف بالا است، افزود: امنیت و توسعه اقتصادی در ایران به مراتب بیش از دیگر کشورهای منطقه است.

وی با تاکید بر افزایش ساعت کار گمرک امیرآباد، تصریح کرد: درخواست صادرکنندگان استان این بوده که فعالیت گمرک امیرآباد به صورت شبانه روزی باشد تا این فعالان با برنامه ریزی اصولی اقدامات جدی صورت دهند.

ذکریایی، رئیس انجمن همگن فلزی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به اینکه استقرار اداره کل گمرکات مازندران با توجه به تعدد و پراکندگی گمرکات استان در نوشهر، سخیتی ندارد، گفت: بهتر است این اداره کل به مرکز استان انتقال یابد.

دوجی، صادرکننده میوه و تره بار مازندران نیز با انتقاد از بی توجهی گمرکات استان به درخواست صادرکنندگان این حوزه، گفت: متاسفانه به دلیل عوارض دریافتی صادراتی گمرک استان، صادرات سیب زمینی مازندران به کشورهای منطقه مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه بنده مصوبه معافیت از پرداخت عوارض صادراتی را از سازمان گمرک ایران دریافت کردم، افزود: علی رغم ارائه این مصوبه، مسئولان گمرک استان اصرار به پرداخت مبالغی هنگفت برای ترخیص کالای خود از گمرکات استان کردند.

یوسفیان، قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با اشاره به تعدد بخشنامه های صادره در گمرکات ایران، گفت: مصوبات و بخشنامه ها نباید ممتد باشد تا برای صادرکننده و واردکننده مشکلاتی ایجاد کند.

وی بیان کرد: باید اطلاع رسانی گمرکات استان در صدور بخشنامه ها باید فراگیر باشد.

یوسفیان خواستار فعال شدن و بروزرسانی سایت واردات و صادرات کالای گمرکات برای تسهیل در فعالیت اقتصادی فعالان شد./ش/ن

برچسب ها: توان ، افزایش ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.