معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت برخی محصولات در زمان برداشت آنان گفت: سیاست دولت در مورد این محصولات کشاورزی که در زمان برداشت با کاهش چشمگیر قیمت مواجه می‌شوند و امکان نگهداری آنها نیز وجود ندارد، خرید توافقی است.

عباس کشاورز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: در سال‌جاری پس از فشاری که به گوجه‌فرنگی‌کاران جیرفت و کهنوج وارد شد و قیمت محصول تولیدی این کشاورزان افت زیادی کرد دولت مداخله کرده و سازمان تعاون روستایی را موظف کرد به صورت تعاملی و توافق محصولات آنها را خریداری کند.

وی اضافه کرد: با ورود این سازمان و خرید حدود 10 درصد از این محصولات بازار به حالت طبیعی خود بازگشت.

کشاورز ادامه داد: در مورد محصولاتی که قابلیت نگهداری ندارند و تدارک صادرات برای آنها پیش‌بینی نشده گاهی چنین اتفاقاتی رخ می‌‌دهد که هم‌اکنون ریاست دولت در این راستا به این گونه است که با تزریق مبلغی نقدینگی، ما را موظف به خرید توافقی این محصولات کرده است.

وی افزود: به اعتقاد بنده در مورد خرما و سیب درختی بازرگانان یا واسطه‌های تولید، کمی زیاده‌خواهی کرده و در اسفند ماه به امید افزایش قیمت محصول از عرضه آن خودداری کردند.

کشاورز ادامه داد: تولیدکنندگان سیب به سرعت متوجه اشتباه خود شده و محصولات‌شان را به بازار عرضه کردند اما در رابطه با خرما با توجه به گرم شدن هوا چنین اقدامی نیز ممکن نبود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: البته در صورتی که این کالاها هنوز قابل خریدوفروش باشند ما در عرصه خرید توافقی آنها ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، گندم ، کشت ، تعاون ، مححصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار