مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت:‌عضویت مناطق الموت و طارم به مناطق حفاظت شده باعث حفاظت بیشتر از بزرگترین گربه ایرانی خواهد شد.

صدرالدین علیپور، مدیر کل محیط زیست استان قزوین در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: استان قزوین در کریدوری قرار دارد که زیستگاه پلنگ است و خوشبختانه در زیستگاه طارم سفلی و الموت تعدادی از این گونه در حال انقراض زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از آخرین سرشماری در سال گذشته 9 قلاده پلنگ سرشماری شده است از این رو سعی کرده‌ایم با امکانات حفاظتی که در اختیارمان است علاوه بر اطلاع‌رسانی  و فرهنگ سازی جوامع محلی با همکاری شورایاری‌ها و همراهی سایر ارگان‌ها که می‌توانند غیرمستقیم با ما ارتباط داشته باشند را بیشتر کنیم اما این کافی نیست و باید امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری هم بیشتر شود.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین اضافه کرد:‌ در سند پیشین رئیس جمهور به استان،‌مناطق طارم و الموت را به عنوان مناطق حفاظت شده پیشنهاد دادیم که مصوب شده و مقدمات آن انجام شده است.

علیپور با بیان این‌که از ابتدای امسال تلفات پلنگ نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: در صورت تصویب از نظر پشتیبانی و تعداد نیروها وضعیت بهتری خواهیم داشت و بهتر می‌توانیم از این‌ گونه ارزشمند حمایت کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار