واردات روزانه 15 میلیون دلار کالا به کشور در ازای قاچاق سوخت،اعلام قیمت زولبیا و بامیه و آزاد شدن واردات جرثقیل های 25 تن و بالاتر به صرف مستعمل بودن از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گدشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،واردات روزانه 15 میلیون دلار کالا به کشور در ازای قاچاق سوخت،اعلام قیمت زولبیا و بامیه و آزارد شدن واردات جرثقیل های 25 تن و بالاتر به صرف مستعمل بودن از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گدشته است.

عضو هیات مدیره مجمع واردات با اشاره به ناهمسویی ثبت سفارش با تجارت جهانی گفت: بطور کلی موانع غیر تعرفه ای دارای آثار و عوارض پیچیده و غیر قابل کنترل است و ذاتا ماهیتی تبعیض آمیز دارند که منجر به فقدان شفافیت و ايجاد مقررات اداري زاید میشود.


مدیر کل دفتر بررسی و تعیین تعرفه گمرک گفت:در طول 2 ماه و نیم آخر سال 92 با پیگیری‌های رییس کل محترم گمرک در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و همچنین شفاف‌سازی وتسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی ،بازنگری اصلاحات موردنظر در جدول تعرفه صورت گرفت و در این راستا بالغ بر 1500 اقدام اصلاحی با 2 هزار و 800 ساعت کار کارشناسی انجام شد.

توسعه صادرات در گرو تصمیماتی است که اتخاذ می شود که باید در راستای تشویق صادر کننده و ارایه تسهیلات به آنها باشد نه اینکه به زیان صادرات و در راستای تنبیه صادر کننده باشد.

دولت فاقد سیاست‌های صنعتی و کشاورزی است/ نظام بانکی موجود در خدمت تولید نبوده
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: سیاست صنعتی و کشاورزی مفقوده بزرگ سیاست‌های اقتصادی و صنعتی دولت است و دولت محترم فاقد سیاست‌های صنعتی و کشاورزی است.


قبادی گفت: مقدار خريد گندم داخلی با رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 2.5 ميليون تن رسيده و هم‌اكنون عمليات خريد در 23 استان كشور ادامه دارد.


"قاچاق البسه" بزرگترین معضل تولیدکنندگان داخلی/ افزایش صادرات با توسعه صنعت پوشاک
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: اگر یک واردکننده بخواهد پوشاک را به صورت رسمی وارد کشور کند هر دلار برای او ۸۴۰۰ تومان تمام می‌شود اما اگر به صورت قاچاق وارد کند ۴۵۰۰ تومان تمام می‌شود لذا به همین دلیل واردکنندگان ترجیح می‌دهند تا پوشاک را به صورت قاچاق وارد کنند.


شمس اردکانی گفت: روزانه 15 میلیون کالا به ازای کالای سوخت وارد کشور می‌شود که این موجب از بین رفتن صنایع شده است.


"زولبیا و بامیه" کیلویی 8500 تومان/ فروش زولبیا و بامیه توسط مشاغل دیگر مجاز نیست
رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان گفت: طبق نرخ مصوب در ماه مبارک رمضان قیمت زولبیا و بامیه درجه یک کیلویی 8500 تومان و درجه دو کیلویی 8000 هزار تومان است.



اداره کل مقررات صادرات و واردات سازما ن توسعه و تجارت ایران در بخشنامه ای به گمرک ایران واردات جرثقیل 25 تن و بالاتر دو کابین و تک کابین با شاسی دو محوره رابا رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت ،معدن و تجارت و سایر مقررات و همچنین ارایه مجوز های قانونی ذیربط صرفا به لحاظ مستعمل بودن مجاز اعلام کرد.


رییس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان گفت:با توجه به افزایش قیمت در 15 شهریور سال جاری تا آخر سال افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار