رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با خارج شدن هر هکتار شالیزار، 80 نفر به مصرف برنج‌های وارداتی وابسته می‌شوند، گفت: حفظ زمین به منزله ایجاد امنیت غذایی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دلاور حیدرپور در دیدار مجموعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی مازندران با نماینده ولی فقیه، در دفتر ایشان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران، این استان از ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت‌های بخش کشاورزی در مازندران، گفت: در ماه اخیر در یک هفته‌ با بحران خشکسالی و هفته گذشته با بحران سیل مواجه بودیم که همه اینها، نشان از کمبود زیرساخت‌های مناسب در بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه فقط 10 درصد از آب‌های روان در استان ذخیره می‌شوند، تصریح کرد: با سدسازی می‌توان از هدر رفت آبهای روان به دریا جلوگیری کرد.

وی از تغییر کاربری، به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات در بخش کشاورزی مازندران نام برد و بیان داشت: کشاورزان به دلیل قیمت‌های بالای این زمین‌ها، به فروش تحریک می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه با خارج شدن هر هکتار شالیزار، 80 نفر به مصرف برنج‌های وارداتی وابسته می‌شوند، افزود: باید به کشاورزی استان توجه ویژه شود، حفظ زمین به منزله ایجاد امنیت غذایی در کشور است.

وی با اشاره به اختصاص حدود 90 میلیارد ریال اعتبار عمرانی بخش کشاورزی استان در سال92، گفت: حدود 30 درصد از اعتبارات تخصیص یافت.

حیدرپور ادامه داد: در سال گذشته حدود 180 میلیارد ریال اعتبارات ملی و 600 میلیارد ریال، تسهیلات بانکی برای خرید ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی به مازندران اختصاص یافت.

وی از بهره‌برداری 32 پروژه در هفته کشاورزی خبر داد و بیان داشت: حدود 150 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شد./س

برچسب ها: نابودی ، کشاورزی ، وارداتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.