جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در بیانیه خود تاکید کرد: از مسلمانان در اقصی نقاط عالم انتظار می‌رود در برابر چنین فجایع اسفباری ساکت ننشینند و پاسخی شایسته و کوبنده به هتاکان و اسلام ستیزان بدهند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،  بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت پیرامون حمله گروهک تروریستی داعش به مردم مسلمان عراق به شرح زیر منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ (11) أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لكِنْ لا یَشْعُرُونَ (12)

چون بعه آنها گفته می‌شود در زمین فساد و تباهى نكنید گویند تنها ما مصلحیم (11) بدانید كه آنها خودشان فسادكارانند ولى نمى‏‌فهمند (12).   سوره بقره

اخبار چند روز اخیر در عراق از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور حکایت دارد. البته ریشه بحران آفرینی‌هاي امروز عراق را باید در روند تحولات سوریه جست‌وجو کرد. برگزاری انتخابات آزاد با درصد مشارکت حداکثری در سوریه و اقبال مردم به گزینه مقاومت، ناکامی بزرگی برای دشمنان مقاومت را رقم زد. توفیقات روز افزون محور مقاومت در جبهه سوریه و ناکامی‌های پی در پی گروه‌های تکفیری و حامیان غربی – عربی‌شان، احتمال گسترش دامنه بحران به سایر محورهای مقاومت را افزایش داده بود.

حمله ناکام به شهر مقدس سامرا با هدف تخریب حرمین شريفین عسكريين«عليهما السلام» و سپس اشغال استان نینوا و موصل و حمله به ساير استانها، زنگ خطر جدی برای گسترش اقدامات تکفیری‌های موسوم به داعش در عراق را به صدا در آورده است. تهديد داعش به تخريب بقاع متبركه ائمه اطهار«عليهم السلام» در عراق نيز باعث افزايش نگراني‌ها شده است.

ملت شريف و مسلمان عراق!

اوضاع و خیم و دردناک کشور شما دل‌های همه  دانشجویان را به درد آورده، لذا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ضمن حفظ و تکیه بر احترام و همدلی و ایجاد وحدت در بین شیعیان و اهل سنت کشور دوست و همسایه عراق ابراز انزجار خود را از ظهور وهابیون و سلفیون و برائت از عقاید و مشی آنان و نیز محکوم کردن جنایتی که آنان به نام اسلام و سنت رسول الله (ص) مرتکب می‌شوند اعلام می‌دارد و از تک تک مسلمانان در اقصی نقاط عالم انتظار می‌رود در برابر چنین فجایع اسفباری ساکت ننشینند و پاسخی شایسته و کوبنده به هتاکان و اسلام ستیزان بدهند.

گسترش موج بحران در عراق با توجه به وضعیت سیاسی این کشور و تقارن آن با دوران انتقال قدرت در این کشور، اهتمام ویژه همه مسئولان و رهبران عراقی را در برخورد قاطع و دفع خطر گسترش بحران‌های قومی و مذهبی را می‌طلبد.

این تشکل هرگونه اقدام افراطیون تندرو را زشت و ناپسند دانسته و در قبال توطئه شوم فتنه گران کاملا هوشیارانه عمل خواهد کرد و مانع هرگونه نفاق و تقرقه اکنی و ایجاد اختلاف در میان فرق اسلامی خواهد شد.

همچنان امیدواریم در ذیل اتکا به قدرت لایزال الهی و وحدت اسلامی دشمن را منكوب و مخذول نمایید.

والسلام علیکم
واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار