معاون رییس جمهور گفت: علی رغم شرایط انضباطی دولت ودشواری های موجود تبدیل وضعیت 430 محیط بان با موفقیت انجام شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست  معصومه ابتکار در دیدار با  کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهرگفت : این که رییس جمهوردولت یازدهم اختصاص نخستین  مصوبه دولت به موضوع محیط زیستی را جزء افتخارات خود می داند  افق روشنی از آینده محیط زیست ایران است .

 وی  افزود:  سازمان حفاظت محیط زیست باید به سازمانی آموزش دهنده ، آموزش پذیر ، مبتنی بر پژوهش های دانش بنیان ، با کارمندانی درستکارو پاکدست تبدیل شود زیرا پاکدستی یکی از مهمترین ارکان برای یک سازمان نظارتی است.

 معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در دولت گذشته  قانون و مقررات و شالوده های مختلف کشور برای ایجاد نظم و انضباط به منظور بهبود کیفیت زندگی ، فرهنگ ، معیشت و اقتصاد مردم  نقص شد افزود :شالوده دولت تدبیر و امید در کار کارشناسی و برنامه ریزی براساس قانون بنا نهاده شده است و از اینرو امید است دوران دولت تدبیرو امید منجر به بهبود شاخص های مختلف کشور شود.

 ابتکار تصریح کرد: در همین راستا توانمند سازی ساختاری و کارشناسی ، ارتقاء وضعیت محیط بانان و ادارات کل در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و علی رغم شرایط انضباطی دولت دشواری های موجود تبدیل وضعیت 430 محیط بان با موفقیت انجام شد .

معاون رییس جمهور تخصیص پنجاه هزار میلیارد ریال  از سوی دولت در سال گذشته بابت حق الکشف و پرداخت دیه برای محیط بانان را گامی بزرگ از سوی دولت در راستای حفظ محیط زیست دانست .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر آغاز به کار رسمی پژوهشکده محیط زیست ،  ابراز امیدواری کرد : پژوهشکده پشتوانه پژوهشی برای سازمان و پلی برای ساماندهی و کاربردی کردن پژوهشها و مطالعات صورت گرفته در این حوزه ومنجر به افزایش انگیزه پرسنل تخصصی سازمان شود .

ابتکاربا تاکید بر اهمیت بخش آموزش محیط بانان در بهبود عملکرد آنان تاکید داشت : امروز پذیرفته نیست  که محیط بانی  از حقوق و اختیارات قانونی خود اطلاعات کافی نداشته باشد زیرا حداقل ضرورت کاری محیط بانان این است که از عالی ترین اطلاعات به روز حوزه خود مطلع باشند و در این راستا راهگشاترین اقدام آموزش توانمند سازی آنهاست.

 وی همچنین از تدوین تقویم آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار داشت : تلاش شده است در این تقویم  از همکاریهای بین المللی و توان کارشناسی سازمان برای آموزش و ارتقاء کارکنان بهره گرفته شود زیرا پاسخگویی تخصصی به سوالات در حوزه محیط زیست نیازمند تزریق کارشناسانی متخصص  و توانمند به حوزه محیط زیست است .

وی همچنین پیشنهاد داد برای رفع  نقص کمبود نیروی متخصص در ادارات کل استانها تا زمان تامین اعتبارات برای جذب نیرو از توان دانشگاهیان سازمانهای مردم نهاد و متخصصان علاقمند به این حوزه استفاده شود .

ابتکار شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از ظرفیتهای جدید و مهم در حوزه محیط زیست دانست و استفاده از ظرفیت آنها را یکی از دستور کارهای سازمان اعلام کرد.معاون رییس جمهور با اشاره به استقبال دولت تدبیرو امید از نقدهای سازنده ، انتقاد پذیری را لازمه توانمندسازی مدیران دانست .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از پیشگامی رییس جمهور در زمینه حفظ محیط زیست اظهار داشت توانمند سازی سازمان حفاظت محیط زیست از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است .

معاون رییس جمهور استفاده از مشارکت جوامع محلی را یکی از راههای جبران کمبود نیرو و تجهیزات سازمان دانست.

ابتکار با گرامیداشت یاد شهدای محیط بان کل کشور به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد  و ابراز امیدواری کرد مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست در انجام فعالیتهای خود به گونه ای عمل کنند که در پیشگاه خداوند و شهدا شرمنده نباشند .

در انتهای این برنامه از خانواده های محیط بانان شهید استان علی کشاورز، قلی بیرامی  و غلامعلی محمدی  و تعدادی از محیط بانان جانباز تقدیر شدو تعدادی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر به بیان مشکلات خود پرداختند که کمبود امکانات ، نیروی انسانی  ، عدم جذب نیروهای قراردادی  از جمله این مشکلات بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار