معاون عمرانی استانداری کرمانشاه می گوید: باید ظرفیت های جدیدی برای جذب توریست و گردشگران خارجی در استان ایجاد کنیم تا سهم کرمانشاه را از گردشگران خارجیزیاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 مجتبی نیک کردار در دومین جسله ستاد اجرایی سفرهای استان ، گردشگری را یکی از مهمترین ظرفیت های استان کرمانشاه برای ایجاد شغل برشمرد وگفت: هم اکنون اقتصاد و بیکاری مهمترین مشکل کشور و استان کرمانشاه است و باید از پتانسیل گردشگری برای کاهش نرخ بیکاری استان استفاده کنیم.

وی ایجاد شغل در حوزه گردشگری را کاری آسان و کم هزینه خواند و افزود: امروز سطح بیکاری ما به افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا رسیده و این یک فاجعه است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به پتانسیل های تاریخی، طبیعی و گردشگری کرمانشاه، یادآوری کرد: استان ما طبیعتی چهار فصل دارد و به لحاظ تنوع قومی و فرهنگی لقب هند ایران را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی برایپذیرایی از میهمانانی که در فصل تابستان به کرمانشاه می آیند، گفت:سفرهای تابستانی فشردگی سفرهای نوروزی را ندارد و سفرهای این فصل طی مدت سه ماه تقسیم خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه معتقد است، باید همه دستگاه ها برای استقبال مناسب از مسافران تابستانی همکاری کنند و از ظرفیت فرهنگ و هنر نیز در این بخش استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که گردشگران در کرمانشاه رسوب کنند، یادآوری کرد: باید مدت اقامت گردشگران در کرمانشاه را افزایش دهیم تا از نظر اقتصادی برای استان مفید باشد.

نیک کردار جذب توریست های خارجی را نیز از اولویت هایی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد و تصریح کرد: باید برای گردشگران خارجی حساب خاص و ویژه ای باز کنیم و سهم استان را از گردشگران خارجی افزایش دهیم.

نیک کردار با بیان اینکه در گذشته سالانه سه هزار گردشگر خارجی وارد کرمانشاه می شدند، ادامه داد: باید این رقم رابالاتر ببریم تا کرمانشاه از نظر جذب گردشگران خارجی جزء پنج استان برتر کشور شود.

وی در ادامه در خصوص زیرساخت هایی که برای جذب گردشگران ضروری است نیز تاکید کرد: یکی از مهمترین این موارد تامین امنیت مسافران و گردشگران است.

به گفته این مسئول فراهم کردن زیرساخت های مناسب، توسعه هتل ها و مراکز گردشگری وفراهم کردن امکانات حمل و نقل خوب با حضور راهنما، ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب و فرنگی، پوشش مخابراتی کامل از دیگر مواردی است که باید برای حضور گردشگران در استان فراهم شود.

نیک کردار با اشاره به طرح خانه مسافر، اظهار کرد: در این طرح باید حداقل های آسایش برای گردشگران وجود داشته باشد و خانه ها حتی اگر ظاهر سنتی دارند، از امکانات خوبی برخودار باشند./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، افزایش ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.