بخشدار مرکزی فیروزکوه خواستار تجدید نظر مسئولان در خصوص اختصاص آب سد نمرود به استان های همجوار شد.

ابوالفضل زمانی‏ نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اکنون مشکل عمده در شهرستان فیروزکوه، اختصاص بیش از 90 درصد آب سد نمرود به استان سمنان است.

وی ادامه داد: هنگامی که اعتبار استانی برای ساخت سد نمرود هزینه می ‏شود، آب حاصل از آن باید برای تامین آب فعالیت‏ های صنعتی و کشاورزی فیروزکوه صرف شود نه اینکه بیش از 90 درصد آن به خارج از استان انتقال یابد.

زمانی ‏نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت مردم شهرستان فیروزکوه کشاورزی، دام‏ داری و باغ‏ داری است، مردم این شهرستان با مشکل خشکسالی و بی‏آبی برای انجام فعالیت کشاورزی مواجه ‏اند.

بخشدار مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: بنابراین باید برای رفع این مشکل و مدیریت بر منابع آبی کشاورزان در شهرستان فیروزکوه راهکارهای مناسبی یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه ساخت سد نمرود یک پروژه ملی است از محل اعتبارات استانی نیز مبالغی به این پروژه اختصاص یافت.

زمانی ‏نژاد اضافه کرد: وقتی اعتبار استانی برای اجرای پروژه سد نمرود هزینه می ‏شود، آب حاصل از بهره ‏برداری این سد نیز باید برای تامین منابع آبی کشاورزان و فعالیت ‏های صنعتی شهرستان فیروزکوه صرف شود نه اینکه بیش از 90 درصد آن به خارج از استان انتقال یابد.

بخشدار مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: این امر موجب تأسف برای ما خواهد بود که با وجود ظرفیت‏ های زیاد در بخش کشاورزی و صنعتی، رکود فعالیت‏ های شهرستان فیروزکوه در این زمینه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اختصاص آب سد نمرود به اراضی استان سمنان، اختصاص آب به شهرستان فیروزکوه کاهش می ‏یابد.

زمانی‏ نژاد اضافه کرد: باید با اولویت، اختصاص آب بیشتری را برای شهرستان فیروزکوه در نظر گرفت و بعد استان و شهرستان دیگری را مورد توجه قرار داد.

بخشدار مرکزی فیروزکوه با تاکید بر اولویت اختصاص آب سد نمرود به شهرستان فیروزکوه، افزود: ما با اختصاص آب به استان‏ ها و شهرستان‏های هم‏ جوار مخالفتی نداریم و متوجه مشکل کمبود آب در این نقاط نیز هستیم؛ اما در این امر باید به شهرستان فیروزکوه نگاه ویژه ‏ای شود./ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.