پنتاگون هر ساله میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دلار برای تحقیق و آماده شدن برای مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی در آمریکا هزینه می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از روزنامه گاردین، پنتاگون هر ساله میلیون‌ها دلار برای برنامه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی برای مقابله با نا‌آرامی‌ها و آشوب‌های اجتماعی در آمریکا هزینه می‌کند.


طبق این گزارش، وزارت دفاع آمریکا طی "طرح پژوهشی مینروا" از سال 2008 تاکنون برای شناخت ویژگی‌های خاص فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی نقاطی از دنیا که به آشوب‌های اجتماعی انجامیده‌اند، با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آمریکا همکاری تنگاتنگی داشته است.


طبق آماری که در وب‌سایت این طرح منتشر شده است، اخیرا پنتاگون میلیون‌ها دلار برای تحقیق در زمینه‌ موضوعات مرتبط با این سازمان در اختیار کالج‌ها و موسسات پژوهشی مختلف در این کشور گذاشته است.


موضوع برخی از تحقیقاتی که در این رابطه تاکنون انجام شده‌اند، از این قرار است: "رفتارشناسی تروریست‌ها"، "دلایل ثبات در کشورهای مختلف جهان"، "عدم وجود تعادل اجتماعی در جوامع"، "بررسی طغیان‌های اجتماعی در طول تاریخ"، "درک مسلمانان آمریکا از امنیت و اجتماع"، و "بررسی منشا، ویژگی‌ها و نتایج انقلاب‌های سیاسی جهان". گفته می‌شود بودجه همه این تحقیقات توسط پنتاگون تامین می‌شود و نتایج آنها نیز تنها به این سازمان ارائه می‌شوند.






انتهای پیام/
برچسب ها: پنتاگون ، ناآرامی ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار