حدود 200 تروریست در هشت منطقه در استان‌های نینوا، صلاح الدین ، الانبار و دیاله در حملات هوایی ارتش عراق به هلاکت رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، شمار زیادی از افراد مسلح تروریست از جمله حدود 200  تروریست در هشت منطقه در استانهای نینوا ، صلاح الدین، الانبار و دیاله در حملات هوایی ارتش عراق به هلاکت رسیدند و حدود 145 دستگاه خودروهای شاسی بلند و مجهز به تیربار تروریست‌ها نیز منهدم شد. 

بالگردهای جدید ارتش عراق معروف به " ام ای 35" که روز پنجشنبه گذشته به ارتش این کشور تحویل داده شده است به حملات خود به مخفیگاههای تروریستها در علم ، عوجه ، سامرا ، بیجی ، صلاح الدین ، وادی العظیم ،  کوههای حمریه در استان دیاله ، فلوجه و صحرای غربی در الانبار ادامه می دهند که به هلاکت حدود 200 تروریست منجر شده است.

"نادیه عبیدی" خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی با اشاره به تصاویر این بالگردها گفت: نیروی هوایی عراق با مشارکت این بالگردهای جدید به انهدام مکانهای تجمع تروریست‌های گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، نقشبندی ، ارتش اسلامی و گروههای خیانتکار و هسته‌های جنایتکار در مناطقی که در ابتدای این خبر اعلام شد ادامه می دهند.

عبیدی گفت 200 نوبت پرواز به انهدام 109 دستگاه خودروی مسلح و کشتن حدود 200 تروریست منجر شد.

از طرف دیگر مرزبانان عراقی نیز موفق شدند 19 دستگاه خودروی مسلح از کاروان تروریست‌ها متشکل از بیش از 40 دستگاه خودروی مسلح را منهدم کنند.

اعضای این کاروان در تلاش بودند از طریق منطقه دملق از سوریه وارد  عراق شوند .  همه افراد داخل خودروهایی که منهدم شدند به هلاکت رسیدند و بقیه خودروها گریختند.

همچنین نیروهای عراقی و گردانهای " ای داعش ما می آییم" توانستند منطقه ناصریه در تکریت ، محله قدس در موصل ، منطقه تل الورد و مقر لشکر 47 را در کرکوک پاکسازی کنند.

یک مقام عراقی گفت:" پیروزی حتمی است. به خواست  خدا در چند روز آینده جهت رویدادها تغییر خواهد کرد و کنترل اوضاع به دست نیروهای امنیتی ما خواهد افتاد و همه ما این امید را داریم و در گذشته نیز نیروهای عراقی در مکانهای مختلف پیروز شده اند."

در منطقه زیدان در شمال بغداد نیز فرماندهی عملیات بغداد توانست 17 دستگاه خودروی مسلح را منهدم کنند و همه سرنشینان آنها را بکشند . آنها در تلاش بودند به کمربند امنیتی بغداد  نزدیک شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
الهی همشون به درک واصل شن
آخرین اخبار