اصفهان/

بنیان گذار رشته جراحی قائده جمجه به اصفهان می آید

معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:پروفسور «مجیدسمیعی»یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب و بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان،این هفته به اصفهان سفر می کند.

ابراهیمی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،گفت:پروفسور سمیعی به همراه یک هیات 60 نفره از پزشکان کشور آلمان جهت حضور در همایشی در تهران به ایران سفر کرده است.

وی افزود: این پزشک متخصص مغز و اعصاب و هیات همراه روز سه شنبه هفته آینده نیز به شهر اصفهان سفر خواهند کرد.
معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پروفسور سمیعی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه ای با حضور اعضای شورای دانشگاه شرکت می کند.
ابراهیمی با بیان اینکه پروفسور سمیعی یک برنامه سخنرانی برای متخصصان و دانشجویان رشته مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) دارد، اظهار کرد: وی و هیات همراه در همان روز از شهرک سلامت اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.
کار ساخت نخستین شهرک سلامت اصفهان با حضور پروفسور سمیعی در مهر سال 1390 آغاز شد.
این شهرک بمنظور تمرکز مطب ها و مراکز درمانی و بهداشتی در زمینی به مساحت 34 هزار متر مربع در بزرگراه شهید آقابابایی در شرق شهر اصفهان در حال احداث است.

پروفسور سمیعی ایجاد کننده زیر شاخه ای از جراحی مغز به نام جراحی قاعده مغز و مبدع روش های تازه و بی نظیری در زمینه جراحی میکروسکوپی مغز است.
وی متولد 1316 در رشت است و اکنون در کشور آلمان زندگی می کند.
محل کار او در هانوفر آلمان و در انستیتوی بین المللی دانش نورولوژی (INI) است که در این موسسه پیچیده ترین جراحی های مغز و اعصاب انجام می شود.
وی علاوه بر افتخارات و عناوین برتر بسیاری که کسب کرده، موفق به کسب نشان خدمت درجه یک دولت آلمان از سوی صدراعظم این کشور شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان ، سفر ، پروفسور ، سمیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.