نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استکبار جهانی با توسل به شیوه‌های مختلف به ویژه تحریک گروه‌های تندرو در صدد به راه انداختن یک جنگ تمام عیار مذهبی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: همه خونریزی‌هایی که امروز در عالم اسلام اتفاق می‌افتد دست‌پرورده آمریکا و نظام‌های استکباری است که گروه‌های تندرو را مجهز کردند تا یک روز در سوریه و روز دیگر در عراق و یا پاکستان و سرزمین‌های دیگر اسلامی نفاق، توطئه و کشتار به راه اندازند.

وی ماهیت همه این گروه‌های تندرو را مقابله با شیعیان توصیف کرد و افزود: اگر امروز گروه داعش و تکفیری شکل گرفته هدف اول آنها از بین بردن شیعیان در دنیاست تا بتوانند به شکل فراگیر خونریزی به راه اندازند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: جنگ مذهبی بزرگترین حربه در دست استکبار است و ابزار اصلی آنها برای بر هم زدن کشورهای اسلامی گروه‌های برخاسته از جنگ‌‌های مذهبی است.

عاملی داعش را مجموعه پرورش یافته دستان شوم استکبار جهانی دانست و گفت: دشمنان اسلام از این گروه‌ها در هر زمان و هر نقطه‌ای به شکل خاص در مسیر منافع خود استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: داعش در عراق در صدد به راه انداختن جنگ شیعه و سنی، تجزیه عراق و مقابله با تشکیل دولت قدرتمند بعد از انتخابات اخیر این کشور است.

خطیب جمعه اردبیل سکوت کشورهای داعیه‌دار دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را در موضوع داعش عراق بسیار پرمعنا دانست و افزود: استکبار جهانی نمی‌‌تواند از داعش در عراق دفاع کند چرا که در کشور سوریه در این زمینه محکوم شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی خون انسان‌های بیگناه را وجه‌المصالحه منافع نامشروع خود قرار داده انتقاد کرد و گفت: نوع سازماندهی داعش در عراق نشان می‌دهد که تهاجم آنها در عراق توسط دولت‌های بزرگ استعماری طراحی شده است.

عاملی به درخواست جوانان استان اردبیل و کشور آذربایجان برای عزیمت به عراق اشاره کرد و افزود: فعلاً سیاست جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی و غیررسمی فرستادن نیرو به عراق نیست و در این زمینه باید منتظر دیپلماسی کشورمان در مقابل این حوادث باشیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، جنگ ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.