بكارگيري روش‌هاي فرهنگي و ترويج قانون گرايي، راهكارهاي اساسي اصلاح الگوي مصرف و ارتقاي شاخص‌هاي بهره وري در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي درهمايش مسئولين فرهنگي و ديني صنعت برق و دبيران فرهنگي و ديني صنعت آب و برق كشور درارومیه تاكيد كرد: اجرا و بكارگيري روش هاي فرهنگي و ديني و ترويج قانون گرايي و قانون مندي، راهكارهايي اساسي در امر اصلاح الگوي مصرف و ارتقاي شاخص هاي بهره وري و مديريت بهينه مصرف منابع انرژي در كشور هستند كه بايد مورد توجه مديران و مسئولان بويژه متوليان فرهنگي جامعه قرار گيرد.

رادفر به نامگذاري سالجاري با عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري هر دو بحث اقتصاد و فرهنگ را مورد توجه و تاكيد قرار داده اند اما در سخنراني خود در ابتداي سال در حرم مطهر رضوي، فرهنگ را مهمتر و ضروري تر از اقتصاد عنوان نمودند كه لازم است اين مساله مورد توجه مديران و مسئولان قرار گيرد.

وي اضافه كرد: اگر ما بتوانيم فرهنگ قانون گرايي و الزام به رعايت قانون را در جامعه، ساري و جاري سازيم بسياري از مسائل و مشكلات و از جمله مشكلات اقتصادي جامعه رفع خواهد شد؛ چرا كه قانون گرايي شيوه و راهبردي فرهنگي براي رشد و اعتلاي ساير بخش ها مانند اقتصاد و صنعت در كشور است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار به روش هاي پرداختن به مسائل فرهنگي از ديدگاه مقام معظم رهبري نيز اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب براي پرداختن به مسائل فرهنگي دو مقوله مهم را مورد تاكيد قرار داده اند كه يكي عزم ملي و مديريت جهادي است و ديگري فراهم كردن بسترهاي مشاركت و حضور مردم در اين خصوص است.

رادفر، كار فرهنگي را كار پروسه اي دانست و ادامه داد: كار فرهنگي به مثابه يك پروژه نيست كه داراي زمان بندي باشد و آغاز و اتمام آن نيز مشخص باشد؛ بلكه كار فرهنگي يك پروسه است كه آغاز مي شود و در طول زمان و بر اساس اقتضائات جامعه و درچهارچوب هنجارها و ارزش هاي جامعه، تداوم مي‌يابد.

وي در پايان خاطرنشان ساخت: پرداختن به مسائل فرهنگي نياز به ذهن هاي خلاق، پويا و فعال دارد و لازم است اين خصوصيات در ميان مديران و متوليان فرهنگي جامعه ترويج و تحقق يابد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه نيز در اين همايش يكي از وظايف مهم مسئولان فرهنگي و ديني جامعه را فرهنگسازي در راستاي اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اسراف در جامعه عنوان كرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي افزود: انشاءا... با تلاش و همت متوليان و فعالان عرصه دين و فرهنگ در جامعه، شاهد مصرف صحيح منابع انرژي در كشور باشيم و گام هاي خوبي در جهت نهادينه سازي فرهنگ صرفه جويي در جامعه برداريم.

حجت الاسلام شيخي مسئول فرهنگي شركت توانير وزارت نيرو نيز در اين همايش به ارائه گزارشي در خصوص اقدامات و فعاليت هاي فرهنگي اين شركت در سال 92 پرداخت.

كاظمي كيا مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان هم ضمن تاكيد بر ضرورت توجه به فرهنگ صحيح مصرف منابع انرژي در جامعه گفت: خدمت رساني مطلوب و با كيفيت به مردم، مهمترين هدفي است كه براي تحقق آن تلاش مي‌كنيم.

ششمين همايش مسئولين فرهنگي و ديني صنعت برق و دبيران فرهنگي و ديني صنعت آب و برق كشور دیروزبا حضور عليرضا رادفر معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي،حجت الاسلام و المسلمين قريشي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه، علي اكبر مهاجري معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، حجت الاسلام شيخي مسئول فرهنگي شركت توانير وزارت نيرو، مهندس كاظمي كيا مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان و جمعي ديگر از مديران و مسئولان استاني در سالن اجتماعات شركت توزيع نيروي برق در اروميه برگزارشد./ش/ن
برچسب ها: جامعه ، روش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.