در سالروز میلاد منجی عالم بشریت، آیین اختتامیه جشنواره‌های گل و گلاب شهرستان کاشان با حضور افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در شهر کامو و چوگان از توابع بخش قمصر برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، شهردار کامو و چوگان جمعه‌شب در این مراسم با اشاره به اقلیم متفاوت آب و هوایی در بخش‌های مختلف شهرستان کاشان، اظهار  داشت: این تفاوت آب و هوایی باعث شده تا فصل گلابگیری از اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه داشته باشد که شهر کامو و چوگان به دلیل آب و هوای کوهستانی آخرین منطقه برداشت گل محمدی به شمار می‌رود، بنابراین اختتامیه جشنواره گل و گلاب کاشان در این شهر صورت می‌گیرد.

غلامرضا بابائیان با اشاره به ورود هزاران گردشگر داخلی و خارجی به شهر کامو و چوگان، معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های منطقه به گردشگران و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهر را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی افزود: در شهر کامو و چوگان با وجود 50 کارگاه گلابگیری سنتی و دو کارخانه صنعتی سالانه بیش از 2 میلیون لیتر گلاب تولید می‌شود و بیش از 70 درصد ساکنان آن در زمینه گل و گلاب اشتغال دارند.

یکی از معتمدان شهر کامو و چوگان نیز در این مراسم با اشاره به مهاجرت بی‌رویه مردم این شهر در سال‌های گذشته به دلیل نبود اشتغال گفت: بیش از 800 خانواده از اهالی این منطقه به شهرستان کاشان مهاجرت کرده‌اند که اکنون به دلیل تعطیلی برخی کارخانجات این شهرستان بیکار شده‌اند.

مجید خلیلی با اشاره به کمبود آب و ادامه خشکسالی در سال‌های آینده افزود: مردم شهر کامو و چوگان باید به دلیل سازگاری محصول گل محمدی با خشکسالی، تمام مزارع خود را به صورت یکپارچه به این محصول اختصاص دهند و بزرگترین مرکز گلابگیری را در این شهر به وجود آورند.

وی همچنین از مسئولان شهرستان کاشان خواستار یاری و همکاری برای انتخاب شهر کامو و چوگان به عنوان شهر پایلوت به منظور تحقق این امر شد.

خلیلی با اشاره به هجوم گردشگران با فرهنگ‌های مختلف به شهر کامو و چوگان و لزوم حفظ اصالت و فرهنگ بومی این شهر خواستار ایجاد شهرک توریستی در این منطقه شد و خاطرنشان کرد: تحقق این امر علاوه بر حفظ ارزش‌های بومی منطقه موجب ایجاد درآمد پایدار و توسعه شهر می‌شود.

تقدیر از خانواده‌‌های شهدا، گل‌کاران و گلابگبران نمونه شهر کامو و چوگان و ورزشکار نام‌آور دوومیدانی این شهر، تواشیح، مسابقه و انواع برنامه‌های شاد و متنوع از دیگر بخش‌های اختتامیه جشنواره گل محمدی در این شهر بود.

شهر تازه تأسیس کامو و چوگان در فاصله 70 کیلومتری شهرستان کاشان قرار دارد که شغل اصلی مردم منطقه کشاورزی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کاشان ، جشنواره ، گل وگلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
مراسم خوبی بود بهتر از این نمی شد