روزنامه البعث در گزارشی نوشت: قابل باور نیست، غرب و دولت های عربی که با تمام امکانات از تروریست‌ها در سوریه حمایت می کنند، در عراق، آن ها را محکوم کنند؛ چرا که ماهیت همه تروریست ها و اعمال مجرمانه و اهداف ویرانگرانه آن ها یکی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البعث؛ قطعا، تحولات و رویدادهای جاری در عراق، با درگیری میان طرح آمریکایی -صهیونیستی و دستاویزهای منطقه ای وسلفی عرب آن و میان طرح مقاومتی که با آن برخورد می کند، بی  ارتباط نیست؛ در همین راستا، تسلط گروه تروریستی داعش بر دومین شهر بزرگ عراق، واکنشی به شکست های پی درپی تروریست تکفیری در سوریه می باشد که آخرین شکست آن ها در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورد و ضربه ی مهلکی به هدف براندازی دولت سوریه از جانب آنها وارد کرد، هدفی که شاکله ی اصلی طرح آمریکایی-صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. 

بیانیه ی وزارت خارجه ی آمریکا در محکوم کردن تجاوزات داعش و ابراز نگرانی شدید بان کی مون از اقدامات تروریستی در موصل و نیز اعلام همبستگی دبیر اتحادیه ی عرب، نبیل العربی، با عراق در این مصیبت، نمی تواند افکار عمومی را گمراه سازد. این گونه بیانیه ها و مواضع، همواره صوری بوده و هیچگاه، عملا اجرا نمی‌شده است.
اذعان چند روز پیش سوزان رایس مشاور امنیتی آمریکا، مبنی بر اینکه، کشورش به گروه باصطلاح میانه روی مخالف سوریه، کمک نظامی و غیر نظامی می کند را فراموش نکرده ایم، اعتراف اخیر اخضر ابراهیمی که از استفاده ی تروریست ها از سلاح شیمیایی در خان عسل پرده برداشت و بر حمایت سازمان ملل از تروریست ها تاکید می کند و نیز اقدامات اتحادیه عرب در راستای کمک به تروریست ها و براندازی دولت ملی سوریه را هنوز به یاد داریم؛ آیا همه این رفتارها ، از آن ها قاتلان حرفه ای نمی سازد که با اشک تمساح ریختن در فاجعه ی عراق، به دنبال سرپوش نهادن بر حقایق هستند؟
 قابل باور نیست، غرب و دولت های سلفی عربی که با تمام امکانات از تروریست، در سوریه حمایت می کنند، در عراق، آن ها را محکوم کنند و از مقابله کنندگان با آن ها، حمایت کنند؛ چرا که ماهیت همه ی تروریست ها و اعمال مجرمانه و اهداف ویرانگرانه ی آن ها یکی است. اگر غربی ها در ادعای حمایت خود از عراق راست می گفتند، قطعا از حمایت تروریست در سوریه دست می کشیدند؛ تا کنون که چنین نکرده و تا زمانی که آمریکا در مواضع سود جویانه ی خود؛ تغییری ایجاد نکند، به نظر نمی آید که دست از حمایت تروریست ها بکشند.

روزنامه البعث در پایان می‌نویسد: دولت و ملت عراق باید برای مبارزه و نابودی تروریست، با تمام توان و در اقدامی استراتژیک، با سوریه متحد شود؛ چرا که هر دو دولت دوست و همسایه، مورد هدف طرح آمریکایی-صهیونیستی و ابزار تروریستی آن هستند. قطعا، این اتحاد، نه تنها تروریست را نابود می کند و منطقه را از مصیبت های آن به دور می دارد که حتی در تقویت طرح مقاومت در منطقه و تشکیل پایگاه عربی جدید نیز، سهیم خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار