محزون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ثبت بیش از 21 هزار تولد حاصل از چندقلوزایی در سال 92 / اسامی استان‌های دارای بیشترین آمار چند قلوزایی

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعداد 21 هزار و 903 واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی در سال 92 در کشور ثبت شده است.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعداد 21 هزار و 903 واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در سال 92 ثبت گردیده است، اظهار داشت: از این تعداد 21 هزار و 53 واقعه مربوط به دوقلوزایی و نیز 814 واقعه ولادت مربوط به سه‌قلوزایی و همچنین 33 واقعه به چهارقلوزایی اختصاص دارد و سه مورد پنج‌قلوزایی در سال 92 در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت گردیده است.
 
محزون همچنین ولادت‌های حاصل از چندقلوزایی را 3 درصد از کل ولادت‌های سال 92 دانست و افزود: استان‌های تهران، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و لرستان به ترتیب با 3.5، 3.5، 3.4، 3.4 و 3.4 درصد دارای بیشترین سهم چندقلوزایی بوده‌اند.
 
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: بیشترین ولادت چهارقلو مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی و فارس با 4 مورد و ولادت‌های سه‌قلو مربوط به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه بوده است.
 
وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: از کل اسناد ولادت حدود 97 درصد در مهلت قانونی مربوطه یعنی 15 روز پس از وقوع ولادت اعلام و در پایگاه اطلاعات جمعیتی به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تولد ، ثبت ، چندقلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
الحمد لله خدا حفظشون بکنه و به والدینشان عنایت ویژه مرحمت فرماید
آخرین اخبار