حدود یک و نیم میلیون عراقی برای پیوستن به نبرد علیه داعش داوطلب شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، حدود یک و نیم میلیون عراقی برای پیوستن به نبرد علیه شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده موسوم به گروه به اصطلاح «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش/ISIL) داوطلب شده‌اند.

مقامات عراق روز جمعه (۱۳ ژوئن، ۲۳ خرداد) از موج حرکت عراقی‌ها به سمت مراکز پذیرش نیرو برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی جهت شرکت در جنگ علیه شبه نظامیان تکفیری خبر دادند.

همه اقشار و گروه‌های سنی از جمله افسران بازنشسته در این حرکت داوطلبانه شرکت داشتند.

این حرکت بعد از آن صورت گرفت که رهبران برجسته سیاسی و مذهبی عراق از ملت این کشور این کشور خواستند سلاح برگیرند و از کشور خود در مقابل شبه‌نظامیان دفاع کنند.

بنا به اعلام "سازمان بین‌المللی امور مهاجران" (IOM) که مقر آن در ژنو قرار دارد، شبه نظامیان داعش دهم ژوئن ۲۰۱۴ با پیشروی در عراق کنترل استان نینوا از جمله موصل، پایتخت آن، را در اختیار گرفتند و "بیش از ۵۰۰ هزار ساکن داخل و حومه شهر" را مجبور به فرار کردند.

عناصر داعش تاکید کرده‌اند به پیشروی‌ نظامی خود برای تصرف و کنترل بغداد، پایتخت عراق، ادامه خواهند داد.

"ناوی پیلای"، مقام ارشد کمیساریای سازمان ملل در امور حقوق بشر، نیز روز جمعه درباره اقدامات گروه داعش در اعدام‌های خودسرانه و کشتارهای فراقضایی و غیرقانونی ابراز نگرانی کرد و احتمال داد این اقدامات خشونت‌آمیز صدها کشته و هزاران زخمی برجا گذاشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، داعش ، جنگ ، اماده ، سنی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار