مشهد دومین قطب صنعت ماشین سازی کشور است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد رضا اسحاق آبادی گفت:محصولاتی که در استان خراسان رضوی تولید می شوند کیفیت و تنوع زیادی دارند که این موضوع دومین دلیل موفقیت استان در عرصه ماشین سازی در کشور است.

عضو هیئت مدیره انجمن ماشین سازان خراسان رضوی خاطر نشان کرد:باتوجه به مشکلاتی که در عرصه ماشین سازی گریبانگیر بخش خصوصی است نباید این نکته ناگفته بماند که رشد این صنعت مدیون رابطه خوب بخش خصوصی و بخش دولتی است اما باز هم مشکلاتی بر سر راه صنعت ماشین سازی در استان وجود دارد که مهم ترین آن تغییرات قوانین گمرکی است واین تعقییرات سریع و دست و پا گیر سبب سردرگمی در کار می شود.

وی افزود:همانطور که مشکلات زیادی بر سر این صنعت وجود دارد ما نمی توانیم برنامه ریزی دقیقی برای دراز مدت در این عرصه داشته باشیم همچنين یکی از این مشکلات تورم جامعه است  این مشکل سبب می شود که نتوانیم چشم انداز و پیش بینی درستی از آینده این صنعت در استان داشته باشیم و قدر ت مانور را از ما می گیرد.

اسحاقی گفت:البته تغییر قوانین بانک ها و نحوه برخورد مسئولان نیز از دیگر مشکلاتی است که سبب می شود نتوانیم از تمام ظرفیت های این صنعت استفاده کنیم، چرا که اگر بخواهیم از تمام ظرفیت های استان استفاده کنیم و حتی رتبه یک صنعت ماشین سازی در کشور را از آن خود کنیم باید تمام ارگان های دولتی در این راستا کمک کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: صنعت ، ماشین ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.