استاندار خراسان رضوی گفت هفت و هشت دهم درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور در خراسان رضوی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علیرضا رشیدیان در مراسم تجلیل از 72 تولید کننده در حوضه های کشاورزی ، دامی ،شیلات و آبزیان ،منابع طبیعی و امور عشایری این استان گفت: 80هزار میلیارد ریال ارزش تولید ناخالص داخلی این بخش در خراسان رضوی می باشد.

علیرضا رشیدیان افزود:این استان با تولید بیش از سه ونیم میلیون تن علوفه و هشت میلیون تن محصولات کشاورزی جایگاه والایی در تولید ارزش افزوده کشوری دارد.

استاندار گفت:بحران آب بیش از همه مشکلات این استان نمود دارد وبا توجه به شرایط منابع آب باید بهره وری در این بخش در جهت استفاده صحیح مناسب با بیشترین تولید مبنای عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به کسری یک میلیارد و200میلیون متر مکعبی آب در این استان افزود:90 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی است واگر بخواهیم در حوزه بهره وری از آب و منابع موفق عمل کنیم باید در گام نخست از تولید محصولات با نیاز به آب زیاد خود داری کرده ومحصولات متفاوت و با نیاز به آب کمتر و مقاوم تر به خشکی تولید کنیم.

رشیدیان با تاکید بر اینکه ارتقای بهره وری و استفاده درست از نهاده های کشاورزی از جمله سموم و کود شیمیایی از ضروریاتی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، و همچنین کشت و تولید محصولات ارگانیک ضمن آنکه می تواند از نظر اقتصادی مفید باشد در سلامت جامعه و استفاده صحیح از نهاده ها و امکانات هم نقش موثری دارد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: تولید ، محصول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.