رئيس گروه نظام فني روستايي کشور با اشاره به اينکه يک ميليون 700 هزار واحد مسکوني روستايي در کشور مقاوم‎سازي شد، گفت: 160 هزار واحد مربوط به مناطق زلزله زده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ مهندس کلانتري در همايش اخلاق مهندسي و درس هاي از زلزله در خرم آباد با بيان اينکه در مجموع در سطح کشور 4 ميليون واحد مسکوني در روستاها وجود دارد گفت: بنياد مسکن موظف است سالانه 200هزار واحد مسکوني در سطح کشور مقاوم سازي کند.
کلانتري اضافه کرد: تاکنون يک ميليون 700هزار واحد مسکوني روستايي در کشور مقاوم سازي شده که از اين تعداد 160هزار واحد آن مربوط به مناطق زلزله زده است.
رئيس گروه نظام فني روستايي کشور در ادامه گفت: اگر مشکلات تسهيلات بانکي و سقف وام افراد که در حال حاضر 12.5ميليون است افزايش يابد اين تعداد تا ظرف 10 سال آينده به 4 ميليون واحد مي‎رسد.
وي با بيان اينکه سالانه بايد 200 هزار واحد مسکوني در روستاه‎ها مقاوم سازي شود گفت: متاسفانه ابلاغ سال 92 هنوز انجام نشده است و بنياد مسکن از اعتبارات سال 91 استفاده مي‎کند.
این مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود به عملکرد ناظرين نظام فني روستايي اشاره کرد و گفت: 12 هزار نيروي کاردان و 2 هزار 500 مهندس و معمار در سازمان نظام فني روستايي در سطح کشور فعاليت مي‎کنند.
وي در ادامه هدف از برگزاري اين همايش را ساماندهي، آموزش و ارتقاء دانش ناظرين از لحاظ فني و اجرايي عنوان کرد./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.