دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اعلام این خبر که کمیته‌ای متشکل از 5 نفر برای حل مشکلات پرونده دانشجویان بورسیه دکتری، از اغراق رسانه‌های ضد انقلاب برای زیر سوال بردن امنیت آموزشی کشور در این خصوص خبر داد.

دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از 5 نفر از نمایندگان مجلس برای بررسی و شفاف سازی پرونده بورسیه دکتری تشکیل شده است که این کمیته در ارتباط تنگاتنگ با وزات علوم است.

وی گفت: این کمیته از سوی مسئولین سابق و کنونی وزارت علوم معرفی شده‌اند و آنچه برای ما حائز اهیمت است پرداختن به اغراق در تعداد افراد این پرونده است که اعلام شده است 3002 نفر بوده‌اند در حالی که آمار بسیار پایین‌تر و در حد 1800 نفر بیشتر نبوده است و ما این اقدام را تخریب سلامت حوزه آموزشی از سوی رسانه‌های ضد انقلاب می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم ظرف 2 هفته به شفاف شدن ابهامات این پرونده بپردازیم خاطرنشان کرد: آنچه با توضیحات معاون وزیر علوم برای ما مسلم است توجه به این نکته است که اغلب احکام بورسیه این افراد قانونی است اما موارد تخلف نیز وجود دارد که این کمیته ضمن بررسی‌های بیشتر باید روشن کند تخلف از سوی مسئولین بوده یا از سوی فرد بورسیه شده و در صورت قطعی شدن آن باید حکم بورس این افراد لغو شود.

وی  یادآورشد: اگر چه جلوی بورسیه این افراد متخلف باید گرفته شود اما هیچ کس نمی‌تواند مانع از تحصیل مجدد آن‌ها شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.