منابع خبری روز جمعه گفتند یک مقام ارشد بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا به خاطر نقض ادعایی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنج‌شنبه نیز اعلام شد ژرژ شودرون کورسل رئیس بخش عملیاتی این بانک بازنشسته خواهد شد. لاسکی خواستار استعفای وی نیز شده بود.

رمی 60ساله در سال 1979 در بانک پاریبا مشغول به کار شد و در بخش‌های مالی و بازرگانی مسوولیت‌های مختلفی به عهده گرفت.

بانک پاریبا در سال 2012 وی را به عنوان رئیس بخش بانک‌داری سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌ها منصوب کرد. وی هم‌زمان رئیس بخش بین‌الملل اداره مالی بود.

این بانک متهم است با انجام معاملات ارزی به دلار، تحریم‌های آمریکا را علیه ایران، سودان و کوبا در خلال سال‌های 2002 تا 2009 نقض کرده است. مسوولان آمریکایی و مدیران این بانک اکنون تلاش می‌کنند این پرونده را حل‌وفصل کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری، آمریکا به دنبال آن است که این بانک را بیش از 10 میلیارد دلار جریمه کند. مقامات فرانسوی از جمله فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور از رقم این جریمه انتقاد کرده و آن را نامتناسب دانسته‌اند.

یک منبع خبری روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت یک مقام ارشد دیگر نیز در بانک پاریبا استعفا کرده است. به گفته این منبع، ویوین لوی-گاربوآ که سومین مدیر مستعفی پاریباست پیشتر مسوول کنترل‌های داخلی در اداره عملیات‌های این بانک در آمریکای شمالی بود. وی اکنون مشاور مدیریت بانک پاریباست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار