با ظهور وسایل پخش و ضبط تصاویر 4K از قبیل تلویزیون، دوربین و گوشی هوشمند کمپانی های تولید کننده لوازم دیجیتال سعی در ارائه محصولاتی دارند که با این تکنولوژی همخانی داشته باشد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛  برای مثال برای ثبت فیلم‌های 4K (با رزولوشن 4096x2160) و سرعت انتقال داده تا 30 مگابایت بر ثانیه نیاز به دوربین هایی با ثبت ابعادی بسیار بیشتر از قبل هستند و شاهد ورود تعدادی از این تجهیزات به بازار هستیم.
از سوی دیگر کمپانی هایی که در زمینه ساخت ابزار ذخیره سازی فعالیت دارند نیز به این حوزه وارد شده اند. یکی از این کمپانی ها سیلیکون پاور است. سیلیکون پاور اخیرا سری جدید کارت‌های حافظه خود برای ذخیره‌سازی تصاویری با کیفیت 4K را روانه بازار کرده است. یکی از این محصولات (Superior UHS-1 (U3 نام دارد. این کارت حافظه قادر است عکس و فیلم‌های فوق‌العاده با کیفیت را از طریق گوشی و تبلت در خود ضبط کند.



 این مدل از جدیدترین استاندارد UHS-1 U3 پشتیبانی می‌کند، بهبود قابل توجهی را در سرعت انتقال داده ایجاد نموده و ذخیره‌سازی فیلم‌های ویدئویی با کیفیت 4k و 2K، عکس‌های دیجیتال و یا حتی بازی‌های سه‌بعدی  را برای کاربران آسان تر می کند.

سرعت نوشتن در سری جدید کارت‌های حافظه سیلیکون پاور، به خاطر پشتیبانی از استاندارد Speed Class 3 به 30 مگابایت بر ثانیه رسیده است که با استفاده از آن می‌توان یک فیلم کامل Full HD با کیفیت 1080p را ضبط کرد.
SDHC (در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت) / SDXC (در ظرفیت 64 گیگابایت) در دسترس است و شما می توانید از طریق ابزارهای پشتیبانی کننده از کارت‌های SDHC / SDXC UHS-1 محتوای آن را به کامپیوتر شخصی خود منتقل کنید.



این کارت از کلیه دوربین‌های مدل DSLR، دوربین‌های فیلم‌برداری و ابزارهای الکترونیکی دارای نمایشگر 4K پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت های این کارت حافظه می توان به عملکرد آن در شرایط سخت اشاره کرد. دمای عملکرد این این کارت از 0 تا 70 درجه سانتیگراد و دمای ذخیره‌سازی آن از 85- تا 40 درجه سانتیگراد برآورد شده است.
البته باید به این نکته اشاره کرد که نرخ انتقال داده بر حسب نوع پلتفرم سیستم، نرم‌افزار، اینترفیس، و ظرفیت کارت SD می‌تواند متفاوت باشد.
 این محصول با گارانتی لایف‌تایم توسط شرکت داده‌پرداز متین عرضه می‌شود.
برچسب ها: دریچه ، 4k ، سیلیکون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار