گارد تیم ملی بسکتبال تاثیرات بد بازی در زنجان را در حدی می‌داند که اعتقاد دارد بعد از چنین فصلی اگر به تیم ملی هم نمی‌آمد زندگی ورزشی خود را تمام شده می‌دید.

 سامان ویسی که بعد از سهمیه بندی بازیکنان ملی چندین بار شرایط بد باشگاهها را در سوپرلیگ تجربه کرده است بازی در زنجان را بدترین دوره ورزشی خود می داند و به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد تاثیر این لیگ در بازی خود می گوید: لیگ امسال از نظر شرایط مالی که وحشتناک بود. پولهایمان را ندادند و حالا نمی دانیم از چه کسی باید شکایت کنیم اما شرایط ما از نظر بسکتبالی بدتر از اوضاع مالی بود چون بحث مالی تنها بخش کوچکی از زندگی یک ورزشکار است.

با شرایط بد فنی و روحی به اردوها آمدم

وی ادامه داد: سوای بحث مالی نداشتن تمرین، تدارکات و حتی هدفی برای رسیدن به موفقیتی خاص از بدترین بخشهای بازی در زنجان بود حتی چند بازی خوب هم به خاطر تلاش خودمان بود. در نهایت نتیجه تمام این مسائل، شرایط فنی و بدنی بسیار بد ما است که آن را به اردوی تیم ملی آوردیم. هر چند سعی کردیم که اوضاع قبلی تاثیری در کار فعلی نداشته باشد. گفته بودم که یا به تیم ملی نمی روم و یا در صورت رفتن بهترین تلاشم را در تمرینات انجام می دهیم چون واقعا دوست دارم که در تیم ملی باشم. 


ویسی توضیح می دهد: شاید تیم ملی در زندگی مالی ما تاثیری نداشته باشد اما دوست دارم که در پایان فصل به تیم ملی بیایم. خوشبختانه بچیروویچ هم همکاری زیادی با ما دارد و تاکید می کند اگر به تمرینات می آیید تمام توان را بگذارید. اگر نمی توانید هم به ما اعلام کنید.

لیگ امسال بدترین سال زندگی من بود

ملی پوش کردستانی بسکتبال می گوید: لیگ سال قبل تاثیر واقعا بدی روی زندگی ورزشی ما داشت. وقتی طی این مدت طولانی تمرین نمی کنی عملا از بازیکنان دیگر عقب می افتی، بازیکنانی که تمرینات خوب کنار بازیکنان خوب با شرایط مناسب داشتند در حالی که ما نه پول گرفتیم، نه تمرین و بازی خوبی داشتیم و نه حتی در پلی آف بازی کردیم. مطمئنا اگر به تمرینات تیم ملی هم نمی آمدم زندگی ورزشی ام تمام شده بود.
 
وی ادامه می دهد: اگر برای تیمی که برای هدفی تلاش می کند مجانی هم بازی می کردم بهتر از شرایط امسالم در زنجان بود چون دیگر شرایط سنی من به شکلی نیست که چنین فصلهایی را تجربه کنم. البته سهمیه های ملی هم واقعا در انتخابهای ما تاثیر می گذارد اما به هر حال پیدا کردن باشگاهی که یک میلیارد سرمایه دارد اما هدفی واقعی را دنبال می کند ارزش بیشتری دارد. زنجان در لیگ امسال هدفی نداشت. حتی پزشک و کمک مربی هم در کنار تیم نبودند و معتقدم بدترین سال بازی من بود. وقتی چند سال قبل به گرگان رفتیم فکر می کردیم بدترین دوره را پشت سر گذاشته ایم اما مشکل آنها نداشتن امکاناتی مثل سالن بود که کفپوش مناسبی نداشت و همیشه سرد بود وگرنه شرایط دیگر مثل بازیکن خارجی و داخلی آن واقعا با تیم امسال زنجان فرق داشت. 

تیمها باید قبل از لیگ تعهد بدهند

بازیکن 32 ساله تیم ملی می گوید: پیشنهاد زنجان باتوجه به فاصله کم تا تهران و بحث مالی ابتدای فصل بسیار خوب به نظر می رسید اما بعد از آن همه چیز تغییر کرد. به قدری امروز و فردا کردند که در نیم فصل 18 روز اعتصاب کردیم تا پول بدهند. این حرکتی غیر حرفه ای است باشگاهی که وارد سوپرلیگ می شود باید تعهد بدهد که اگر هزینه آن 500 میلیون تومان است این هزینه را تامین کند نه اینکه با این همه استعداد و مربی با انگیزه بازی شود. برای تیم دادن فقط سرمربی لازم نیست باید همه امکانات فراهم شود. لطمه ای که بازی در زنجان از نظر فنی به من و سایرین زد بیشتر از مالی بود. 

ویسی در مورد احتمال تاثیر این افت در انتخاب برای بازیهای جام جهانی تاکید کرد: من برای بازسازی به تیم ملی آمده ام. مهم هم این است که یک بازیکن در چه ساختاری، کجا و با چه مربیانی کار کرده است. مربی تیم ملی عاشق کسی نیست و اگر ما را دعوت کرده حتما نقشی برایمان در نظر گرفته است. این درست که جوانان واقعا خوبی در لیگ امسال معرفی شدند اما جام جهانی سطح بسیار بالایی با استرس بالا است که نیاز به بازیکنان با تجربه هم دارد.

تدارکات امسال بهتر از جام جهانی قبلی است

ملی پوش بسکتبال که در دور قبلی جام جهانی هم حاضر بود، اضافه کرد: بسیاری از کارهای بازیهای آسیایی را با توجه به همان بحث استرس و بزرگی رقابتها نمی توان در جام جهانی انجام داد. در جام جهانی ترکیه صمد و حامد مصدوم بودند. سایر بازیکنان تجربه نداشتند، اوشین در دو بازی آخر آسیب دید و من هم در جریان بازیها دچار مصدومیت شدم. تمام این مسائل در کار تیم تاثیرگذار بود.

وی تاکید کرد: مشکل ما در آن دوره این بود که صمد و آفاق تا اردوهای آخر هم با ما بودند و روی آنها حساب کرده بودیم. تغییران تیم بعد از مصدومیت آنها ناگهانی بود از طرفی هم در آن زمان با حریفان واقعا خوب و بزرگی به جز در یک تورنمنت اروپایی بازی نکرده بودیم اما امسال شنیده ایم که تدارکات بهتری داریم و حتی با برزیل یکی از هم گروههای قدرتمند خود هم دیدار می کنیم.

هنوز هم ترکیب تیم جوانان ذوره ما حفظ شده است

ویسی اشاره کرد: ما سالها است که از دوره جوانان کنار هم بازی می کنیم. از آن تیم جوانان هفت نفر در تیم فعلی حضور دارند که در این سالها اعتماد به نفس زیادی هم پیدا کرده اند. حریفان جهانی هم ما را دست کم می گیرند و به همین دلیل شانس بازی بهتری داریم. البته از حالا نمی توان چیزی را پیش بینی کرد. مسلما سطح ما بالاتر از آسیا است اما باید ببینیم با چه سطحی از حریفان اروپایی روبرو می شویم. اتفاق خوب این است که برنامه تدارکاتی ما هم به صورت پله پله سخت می شود و بازیکنان به تدریج قدرت بازی با تیمهای گردن کلفت را پیدا می کنند.

ویسی اعتقاد دارد: هیچ چیز نشدنی نیست حتی امکان صعود ما هم هست. تیمی مثل برزیل در صورت آسیب دیدگی یک یا دو بازیکن کلیدی تحت تاثیر قرار می گیرد صربستان را هم قبلا برده بودیم اما تیمهایی مثل فرانسه و اسپانیا با یک یا دو بازیکن تحت تاثیر قرار نمی گیرند. ضمن اینکه همه چیز بستگی به روز ما هم دارد. تیم ما تیم شوتزن فوق العاده ای نیست اما حسن آن داشتن حداقل دو بازیکن خوب در هر پست است.  

برچسب ها: سامان ، ویسی ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار