رییس موسسه کار و تامین اجتماعی به ضرورت ارائه آمارهای منطقه‌ای به منظور مکان‌یابی طرح‌های مختلف اقتصادی اشتغالزا در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدرضا سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در خصوص ضرورت توزیع متعادل فرصتهای شغلی در مناطق مختلف کشور گفت: توزیع متعادل و متناسب فرصتهای شغلی، تحصیلی، رفاهی، در کشور امری ضروری است چرا که با توزیع نامناسب این فرصتها نارضایتی در بخشهای مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اولین و مهمترین گام در این زمینه و برای داشتن برنامه‌ریزی و سیاست گذاری موفق درکشور شناخت حجم امکانات ، فرصتها و شرایط اقتصادی و فرهنگی در مناطق مختلف است.
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: تمرکز سرمایه‌گذاری در برخی از مناطق کشور منجر به نابرابریهای فضایی شده است به نحوی که سرمایه‌گذاری در برخی مناطق کشور نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده است که این امر خود موجب شده است که در بلند مدت نابرابریهای فضایی به وجود آید.

سپهری تاکید کرد: در این راستا امارهای منطقه‌ای کمک می‌کند تا در مکان‌یابی طرحهای مختلف اقتصادی بهتر عمل شود همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی فضایی برای حمایت از طرحهای صنعتی داشته باشیم که این نیز موجب سیاست‌گذاری مناسب جهت توسعه اشتغال در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: موسسه ، امار ، اقتصادی ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار