"ادبیات" در هفته‌ای که گذشت حاشیه‌ها و اتفاقات آرامی را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته، به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب "امام خمینی، گفتمان انقلابی و دولت انقلابی" اثر "عادل رئوف و ترجمه محمدرضا راستگو" منتشر شد.

همچنین، انتشارات نیستان، "کتاب الهه" اثر سیروس همتی را چاپ کرد در این کتاب، همتی مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های خود را برای مخاطبانش گرد‌آوری کرده‌ است ، دغدغه‌ی وی در این کتاب بیش از فرم، شیوه روایت و تماشای اثر بر روی صحنه، روایت و بیان نمایشنامه است.

داوران بیست و هفتمین جایزه کتاب فصل، آثار راه ‌یافته به مرحله دوم در حوزه علوم کاربردی و در شاخه‌های پزشکی، دامپزشکی، مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و معدن را اعلام کردند.

در هفته گذشته، پنجمین دوره قصه‌نویسی و چهارمین دوره تصویرگری در روز دوشنبه در محل انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد. در این مراسم افشین اعلاء، نویسنده کودک و نوجوان، نویسنده این عرصه را پایه‌گذار سلیقه جامعه عنوان کرد.

جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های نشر در خصوص نحوه اجرا و واگذاری فعالیت‌های بخش‌های متفاوت نمایشگاه‌های کتاب استانی در محل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

در هفته گذشته آثار راه‌یافته به مرحله دوم در گروه علوم اجتماعی، زبانشناسی و علوم خاص در جایزه کتاب فصل مشخص شدند.

همچنین، جدول برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی در سال 93 از سوی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اعلام شد در این جدول حدود 30 نمایشگاه گنجانده شده است که از آن میان تاریخ 25 نمایشگاه به صورت قطعی و تاریخ 5 نمایشگاه تنها به صورت پیشنهاد اعلام شد.

فروشگاه اینترنتی انتشارات "سوره مهر" افتتاح شد. هدف از افتتاح این فروشگاه اینترنتی، ارائه خدمات توزیع کتاب به صورت آنلاین عنوان گردید.

همچنین، 17 اثر به مرحله دوم جایزه کتاب فصل در گروه‌های فلسفه و روانشناسی رسید جایزه کتاب فصل در سال جاری بیست و هفتمین دوره خود را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، علوم ، نویسنده ، حاشیه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.