بر اساس تازه ترین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، تولید نفت ایران و همچنین قیمت آن در ماه گذشته میلادی با رشد همراه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جدیدترین گزارش خود تاکید کرد میزان تولید نفت ایران و همچنین قیمت ان در ماه گذشته میلادی یعنی ماه مه افزایش داشته است که بر اساس این گزارش تولید روزانه ایران 20 هزار بشکه در روز بیشتر شده است.

اوپک روز پنج شنبه این گزارش را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد که بر اساس آن تولید نفت روزانه در ایران در ماه مه حدود 20 هزار بشکه افزایش داشته است که تولید نفت این کشور به  رقم دو میلیون و ۷۹۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

اوپک در گزارش خود تاکید کرد مجموعا تولید نفت ایران در سال گذشته روزانه 141 هزار بشکه بوده است.

از سوی دیگر اوپک اعلام کرد، قیمت نفت سنگین ایران در ماه گذشته به بشکه‌ای ۱۰۵ دلار و ۴۰ سنت رسیده است که در مقایسه با ماه پیش از آن یک دلار و هشت سنت افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید:در کنار افزایش تولید، صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران نیز از اول سال جاری میلادی به شدت افزایش را نشان می دهد.

دیگر آمارهای از جمله آمار آژانس بین‌المللی انرژی،نشان می دهد که صادرات نفت ایران از ماه ژانویه تا اول ماه گذشته به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که این رقم در سال گذشته یک میلیون و ۷۰ هزار بشکه بوده است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: اوپک ، نفت ، ایران ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار