736 بازیکن، 64 بازی، 32 تیم، 12 استادیوم، 4 سال انتظار و یک تیم برنده. جام جهانی 2014 برزیل، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جام جهانی 2014 فوتبال به طور رسمی از امشب آغاز می شود. گزارش لحظه به لحظه اخبار مربوط به افتتاحیه جام را در این خبر دنبال کنید.

 مراسم افتتاحیه به همراه نمایش مجازی توپ نمادین جام جهانی 2014 برزیل، موسوم به "بازوکا" آغاز شد.

تمرین برای مراسم افتتاحیه جام جهانی 2014 که از دقایقی قبل آغاز شده است از چند ماه قبل برنامه ریزی شده و 84 ساعت برای شرکت کنندگان وقت برده است.



پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان در پیامی رسمی برای تمام شرکت کنندگان در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: برای همه آرزوی یک جام فوق العاده با روحیه برادری واقعی دارم.

نیکو کواچ سرمربی تیم ملی کرواسی تاکید کرد: حضور تیم ملی کشورش در بازی افتتاحیه جام جهانی باعث افتخار کرواسی است.

هوادار معلول، نخستین زننده ضربه به توپ جام جهانی 2014

در یک لحظه تاثیر برانگیز یک هوادار معلول با کمک تکنولوژی مخصوص از روی ویلچر خود بلند شده و اولین ضربه به توپ جام جهانی را وارد کرد.

آهنگ رسمی جام جهانی 2014 هم در مراسم اجرا شد.



بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به همراه سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فیفا و دیلما روسف رئیس جمهور برزیل در استادیوم محل افتتاحیه بازیها حضور دارند.

** گزارش کامل ویژه برنامه جام جهانی 2014

ویژه برنامه مراسم افتتاحیه جام جهانی از ساعت 22:50 از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت.

این ویژه برنامه با اجرای عادل فردوسی پور و رضا جاودانی همراه است که در ادامه با یک سوال در خصوص نتیجه بازی برزیل و کرواسی ادامه یافت.



در ادامه میهمان برنامه "اسکوچیچ" مربی فصل جاری ملوان در برنامه حاضر شد.

اسکوچیچ یک پیراهن تیم ملی فوتبال کرواسی را به فردوسی پور هدیه داد و عنوان داشت یک طرفدار هم به جمع طرفداران این تیم اضافه شود خوشایند است.



وی معتقد است تیم ملی کشورش (کرواسی)در دیدار مقابل برزیل به نتیجه 1 بر 0 خواهد رسید.

اسکوچیچ : کرواسی برزیلی ترین تیم اروپایی است

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فوتبال فولاد ، برای تحلیل کارشناسی مسابقه تیم های برزیل و کرواسی میهمان برنامه ۲۰۱۴ بود.

وی در ابتدای برنامه پیراهن تیم ملی این کشور را به عادل فردوسی پور هدیه داد.

اسکوچیچ در آغاز گفت : من پیش بینی های مردم شما را دیدم و خیلی از آن خوشحال نیستم. ما مردم مغروری هستیم و برای تیممون شدیدا تلاش می کنیم .

وی افزود : پیش بینی من از بازی یک بر صفر به نفع کرواسی خواهد بود و راکتیچ با یک ضربه ایستگاهی برای کرواسی گلزنی خواهد کرد.

اسکوچیچ در تحلیل بازی گفت : به نظر من کرواسی برزیلی ترین تیم اروپا است که سعی می کند سازماندهی خوبی داشته باشد. تیم ما دچار مشکل خواهد شد زیرا بازیکنان ما به شرایط آب و هوایی برزیل عادت ندارد. اما از آنجاکه برزیل برای قهرمانی آمده و تحت فشار بالایی است ، بنابراین ما از این فرصت می توانیم استفاده نمائیم.


بازیکنان گذشته برزیلی به صورت فردی بازیکنان بزرگی بودند ، تیم برزیل به نظرم خیلی قوی تر ومنسجم تر شده است.

وی تصریح کرد : تاکتیک اصلی برزیل وقتی ست که توپ را از دست می دهند.

اسکوچیچ در خصوص خط میانی تیم برزیل اشاره کرد : در خط میانی گوستاوو بالانس تیم را حفظ می کند و کمک میکند که تیم در حمله موفق باشد و رو به جلو حر کت کند. پائولینو بازیکن هجومی تر بوده و اسکار بازیکنی است که فضاهای خیلی خوبی را ایجاد می کند. جنس بازی این سه بازیکن با هم فرق می کند.

وی ادامه داد : کرواسی شاید خلاقیت بیشتری در خط هافبک داشته باشند ولی به نظرم هافبک برزیل با اینکه خلاقیت کمتری دارد ولی از بالانس بیشتری برخوردار است.

نیمار یک استعداد است و فوق العاده خطرناک

سرمربی جدید تیم فولاد در خصوص خط حمله برزیل گفت : خط حمله فوق العاده ای دارند ، نیمار با قدرت فردی فوق العاده وقتی که از سمت چپ وارد فضای وسط می شود فوق العاده خطرناک است و با قدرت دریبل لینگ فوق العاده . از نظر من نیمار یک استعداد ی ست که توانسته وارد یک تیم بزرگ شود. برای من جذاب است که ببینم نیمار چه عملکردی در این جام جهانی خواهد داشت ، آیا فقط یک استعداد باقی خواهد ماند و یا بالاتر می رود و می تواند قابل مقایسه با ستاره های بزرگ دنیا باشد؟

وی همچنین در خصوص نقطه ضعف تیم کرواسی خاطر نشان شد که : به نظرم ما در خط دفاع دچار مشکل هستیم چرا که دو بازیکن میانی خط دفاع ما دارای دو سبک متفاوت از بازی هستند.





مراسم افتتاحیه با برنامه های مختلفی پی گیری شد و با اتمام مراسم، دو تیم برزیل و کرواسی برای اولین بازی جام آماده می شوند.

اسکوچیچ میهمان ویژه برنامه بیست چهارده بین دو نیمه در تحلیل بازی افتتاحیه اینگونه بیان کرد:

همانگونه که انتظار داشتیم تیم برزیل خیلی فعال بود ، کرواسی در زمین خودش بازی می کرد و برزیل حمله.

کرواسی سعی می کرد سازماندهی خوبی داشته باشد ولی به نظر من کرواسی جرأت لازمه برای حمله را نداشت . بازیکنان برزیل مدام جای خود را در بازی تغییر می دادند و این به آن معناست که در تیم حریف شک ایجاد می کنند و از طرفی یک فرصت خوب است برای ضد حمله حریف ولی تیم کرواسی خیلی نتوانست از این فرصت ضد حمله استفاده کند .

وی در ادامه افزود : دوست دارم کرواسی تلاشش را بیشتر کند.

حق برزیل برد نبود

پس از پایان بازی مربی کروات تیم فولاد در مورد بازی دو تیم گفت: به نظرم دروازه بان تیم کرواسی عملکرد خوبی نداشت و دو گل راحت خورد . کرواسی در نیمه دوم در حمله خیلی خوب نبود ولی توانستند حفظ توپ کنند . دو اشتباه داشتند یکی در دقیقه 65 و اشتباه دوم هم سانتری بود که از سمت راست حریف را در موقعیت گل قرار داد.

اسکوچیچ افزود: به نظرم حق برزیل برد نبود . پنالتی شرایط بازی را تغییر داد ، اگر داور پنالتی را نمی گرفت معلوم نبود چه اتفاقاتی می افتاد!

وی در مورد مربی جوان تیم ملی کشورش اظهار داشت:

کواچ بایستی صرف نظر از نتایج جام جهانی به فعالیت خود در تیم کرواسی ادامه دهد. 


حق برزیل برد نبود

اسکوچیچ به مقایسه مربیان دو نیمکت برزیل و کرواسی پرداخت و گفت: در یک سمت اسکولاری پریرا و زاگالو حضور دارند که مجموع بازی هایی که مربیگری کردن دوهزار تا باشد و در سمت دیگر کواج که این بازی پنجمین بازی بزرگی بود که در آن مربیگری می کند حضور دارد. کواج بازیکن بزرگی بود و طرفداران بسیاری در کشور دارد ولی تجربه ندارد، کواچ شخصیت جذابی است به نظر من به زمان و بازیهای بیشتر احتیاج دارد.

وی در خصوص اینکه فدراسیون کرواسی بعد در صورت حذف تیم آیا او را عوض می کند گفت : به نظر من باید به او این فرصت را بدهند و بگذارند کار کند چرا که هیچ مربی با دو ماه کار کردن به نتیچه بزرگ نمی رسد. کواچ شخصیت دارد و اگر این فرصت را به او بدهند کار درستی کرده اند. کواچ استعداد زیادی در مربیگری دارد.

اسکوویچ در خصوص مربیان تاریخ کرواسی گفت : ما مربیان بزرگی مانند بلاژویچ ، ایویچ و غیره را داشتیم اما اویویچ بهترین مربی بود. او مانند یک مربی بزرگ زندگی کرد. به نظر من سن و سال در مربی گری مهم نیست.

وی در مورد پیش بینی مدعیان جام گفت : تیم های آمریکای جنوبی بدلیل میزان تطبیق پذیری با آب و هوا فرصت خوبی دارند. اسپانیا، آلمان، هلند و ایتالیا همگی فرصت قهرمانی دارند.

اسپانیا پتانسیل قهرمانی را دارد

اسکوچیچ درباره بازی بازی اسپانیا و هلند اشاره کرد که : من بعد از کرواسی اسپانیا را دوست دارم. آن ها تیم فوق العاده ای هستند و ساال ها با هم بازی کرده اند. از نظر من آنها توانایی قهرمانی را دارند و به نظرم مشکل اصلی اسپانیا تعداد بازی های فراوان این فصل اسپانیا بود که مطمئنا با این تغییر آب و هوایی احساس خستگی خواهند کرد. آنها فرم حمله را حفظ خواهند کرد و امسال دیه گو کاستا را دارند پس تنها از تیکی تاکا استفاده نخواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام ، جهانی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار