سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت امیدوار است ایران نقش سازنده‌تری در تحولات عراق ایفا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش احتمالی دولت ایران برای کمک به دولت عراق برای دفاع از خاک کشورش گفت امیدوار است ایران نقش سارنده‌تری در این خصوص داشته باشد.

آمریکا با ابراز نگرانی درمورد اوضاع امنیتی رو به وخامت در عراق متعهد شد « هرگونه کمک لازم » را در اختیار دولت عراق قرار دهد تا از پیشروی سریع جنگجویان داعش در این کشور جلوگیری کند.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن معتقد است پالایشگاه بیجی که بزرگ ترین پالایشگاه نفت عراق به شمار می رود همچنان تحت کنترل دولت عراق است.

وی در کنفرانسی خبری افزود : درک ما این است که پالایشگاه نفت بیجی پس از کنترل جنگجویان بر شهر تکریت همچنان در اختیار دولت عراق قرار دارد.

ساکی تصریح کرد وزارت امور خارجه آمریکا هنوز تاییدی درمورد گزارش های منتشر شده درخصوص حرکت این جنگجویان به طرف بغداد ، دریافت نکرده است.

وی گفت : اوضاع در عراق بسیار بی ثبات است. ما نیز به شدت نگران وخامت اوضاع امنیتی در این کشور هستیم اما هیچ تاییدی درمورد این گزارش ها دریافت نکرده ایم.

ساکی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا آمریکا درحال بررسی کمک به دولت عراق به منظور به دست گرفتن دوباره کنترل خاک خود است افزود واشنگتن امسال ارسال تجهیزات نظامی برای دولت عراق را سرعت بخشیده و آموزش نیروهای امنیتی عراقی را نیز تقویت کرده است.

وی تصریح کرد: ما از خارج درحال همکاری با مقامات عراق به منظور حمایت از آنها و واکنشی هماهنگ به خطر داعش هستیم. من در موقعیتی نیستم که جزئیات بیشتری را در این زمینه اعلام کنم.

ساکی گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و مقامات عراقی درباره حمله به کنسولگری ترکیه در موصل تلفنی گفتگو کرده است.

وی افزود : ما با دولت ترکیه و عراق در تماس هستیم و آماده ایم هرگونه کمک لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار