معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ارزش محصولات توليدي بخش کشاورزی استان در سال 92 را بیش از 72 هزار میلیارد ریال دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال 92 نسبت به سال قبل از آن به 67 درصد افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه این افزایش ارزش تولیدات بخش کشاورزی عمدتاً ناشی از افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی بوده است افزود: در زیربخش زراعی علاوه بر افزایش قیمت تضمینی قیمت بازار آزاد محصولات کشاورزی نیز افزایش قابل توجهی داشته است. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: قیمت محصولاتی مثل حبوبات، انگور و سیب از افزایش حدود 100 درصد برخوردار بوده است .

فتحی با بیان اینکه ارزش تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به 72هزار میلیارد ریال در سال زراعی 91 – 92 رسیده است افزود: ارزش تولیدات در زیربخش زراعت 19 هزار میلیارد ریال(26درصد) ، در زیربخش باغبانی 18هزارمیلیارد ریال(25درصد) و در زیربخش دام و طیور 35 هزارمیلیارد ریال (49درصد)بوده است.

وی متوسط قیمت در زیربخش زراعت را هفت هزار ریال دانست و گفت: متوسط قیمت در در زیربخش باغبانی نیز 17هزار ریال و در زیربخش دام و طیور 83 هزار ریال بوده است. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ارزش افزوده بخش کشاورزی آذربایجان شرقی را در سال 92 بالغ بر 41 هزار میلیارد ریال عنوان نموده و گفت: ارزش افزوده در زیربخش زراعت 13هزار میلیارد ریال، در زیربخش باغبانی 12هزار و 500 میلیارد ریال و در زیربخش دام و طیور 15 هزارو 500 میلیارد بوده است.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: تولیدات ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.