مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: 220 دوچرخه سوار از 14 تیم خارجی و چهار تیم داخلی در بیست و نهمین دوره تور ایران (آذربایجان) رکاب می زنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، سیدمحمد شروین اسبقیان در جلسه ی ستاد هماهنگی برگزاری بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) اظهار کرد: تاکنون حضور 13 تیم خارجی در این تور قطعی شده و فقط حضور تیم جمهوری آذربایجان قطعیت نیافته است.

وی افزود: این دوره از تور برای اولین بار در تاریخ برگزاری به صورت نیمه حرفه ای و در سطح 2-1 برگزار خواهد شد که در تمام دنیا 42 تور در این سطح برگزار می شود.

اسبقیان با تاکید بر اینکه تثبیت تور در جایگاه نیمه حرفه ای مهم ترین هدف ستاد برگزاری است، خاطرنشان کرد: این تور بایستی با برگزاری بدون نقص جایگاه خود را در بین تورهای نیمه حرفه ای حفظ و حتی ارتقاء دهد و تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اقتدار نظام در حوزه مدیریت ورزشی را نشان می دهد.

مدیر تور بیست و نهم خاطرنشان کرد: "فیلیپ مارین" از کشور بلژیک و نماینده UCI نظارت مستقیم بر روند اجرای تور در دوره بیست و نهم خواهد داشت که وی یکی از نمایندگان سختگیر اتحادیه جهانی است و بطور جدی برنامه های تور را رصد خواهد کرد، از این رو لازم است تور از لحاظ کمی و کیفی در سطح شایسته و قابل قبولی برای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برگزار شود.

وی گفت : ارتقاء تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است و این ارتقاء برای اولین بار ایران را به کشوری در جهان نشان خواهد داد که توانایی برگزاری رقابت های منظم و با امنیت بالایی را دارد.

اسبقیان گفت: بیست و نهمین دوره تور در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر و از بیست و هفتم خردادماه جاری تا یکم تیرماه سالجاری در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار می شود و مسیر ارومیه تا منطقه آزاد ارس در مرحله دوم با 210.3 کیلومتر طولانی ترین مسیر تور است.

وی افزود: هزینه برگزاری تور 15 میلیارد ریال برآورد شده که از این مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه اجرایی و پنج میلیارد ریال (120 هزار یورو) صرف هزینه جوایز و میهمانان و تیم های خارجی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 240 نفر نیز کاروان 220 نفری دوچرخه سواران این دوره را همراهی خواهند کرد.

دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، اسلوواکی، دوکلاپراها و اکسپریمنت جمهوری چک، کلس اوکراین، اسکای دوبی امارات، وورال برگ اتریش، تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و آذربایجان به همراه پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

براساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) ، "فردریک چان" از هنگ کنگ به عنوان نماینده اصلی این اتحادیه و "فیلیپ مارین" از بلژیک به عنوان نماینده و ثبت کننده سطح تور در این رقابت ها حاضر می شوند.

"نورمن شل مردین" از انگلستان نیز همانند سال های گذشته به عنوان مشاور فنی و "درک رونی" از ایرلند برای کنترل امور دوپینگ در کاروان تور بیست و نهم حضور می یابند.

"مارتین بروان" از هلند و "لوک گی سون" از بلژیک نیز به عنوان داوران بین المللی تور از سوی اتحادیه به دبیرخانه تور معرفی شده اند.

از شرکت فتوفینیش "وتروکروس" فرانسه نیز "نیکولاس فیلیپو" و "ریمی ماکسیم" در کنار تور و رکابزنان خواهند بود و نتایج را ثبت و به ستاد و کمیته و ورزشکاران ارائه خواهند کرد.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: تیم پ ، داخلی ، تور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.